Showing posts with label Emir. Show all posts
Showing posts with label Emir. Show all posts

emir @KPJ Selangor

vapor-balm for baby

taska puncak alam

peel anak2..layan jelahh

groupon? milkadeal?

menjelang sebelas bulan :)

Pampers Pilihan

heroes :)

Angry Birds

8 months old..

on standby

again dan lagi

kembang setaman

seven mo..

big boy fashion!

daycare vs bbsitter..which one better?

Showing posts with label Emir. Show all posts
Showing posts with label Emir. Show all posts

October 19, 2012

emir @KPJ Selangor

*bersiaran dari KPJ Specialist Selangor*

emir tak sihat, admitted last night..macam dalam previous entry, aku ade cakap kan..since 2nd day dia di daycare, dia start selsema..tillah this week, masih selsema and past few days tiba-tiba mata dia bertaik..bgn tido sampai tak boleh bukak mata..so mlm tu terus pg jumpa doc yang biasa since emir dalam perut lagy, dr.wati di klinik an-nisa alam budiman..doc cakap, dia tak demam, tapi panas dalam..and mata bertaik salu tu because of selsema yang tak baik-baik tu..kuman dah naik ke mata, and kalau aku biarkan, nanti akan telinga akan kena infection, and this will cause otitis media..oihhh seram aku denga..

ape yang aku tau, otitis media ni penyakit yang berangkai dengan virus pneumonia, takuit! emir takde amik vaccine pneumoccocal tu..so aku sangatlah takut,mintak2 dijauhkan..doc ade bagi ubat, titis dalam mata..and 2 hari lepas tu alhamdulillah,takde lagi kuar tahi mata tak kira masa tu *kalau lepas bangun tido tade masalah la ken*

tapiiii..selsema dia tetappp ade..and lepas settle je masalah mata, dia cirit birit pulak..since last weekend..tapi on and off lah..aku pun ingatkan just cirit birit biasa, before ni pun pernah kena, tapi lepas makan ubat ok jer..but now, makin teruk..hari rabu, more than 5x dia berak, celah bontot and peha dah start melecet..menjerit2 la time nak cuci..disebabkan hati mama jenis 'tisu'..so cakap dekat en.hubby, kalau boleh dia EL lah esoknye..jage emir..aku tak boleh, sbb kene attend jgk training tu sampai complete..nasib en.hubby ok jer..and, nasib baik jugaklah haritu dia stay dgn en.hubby, dia cirit birit lebih dari 10x..aku balik halfday aritu..terus pegi ke clinic, and doc advise suruh pegi hosp, sebab takut rotavirus! *mama semakin cuakk* tapi aku hold dulu pegi hosp, sbb ptg tu dah stop berak,and emir punya energy macam takde effect jer..aktif macam biasa..tapi, bila pikir-pikir balik, kene pegi jgk hosp, buatnye ari jumaat pun same je dok berak-berak, baik pegi..so lepas magrib terus pegi, and terus admit...

*please pray for him..semoga cepat recover..mama taknak stay hosp lama-lama*


aktiviti lepas tok,wan and abah balik..mengamuk nak ikut..so cara nak tenangkan, bagi layan youtube, kompem behave..hehe


semalam amik nab sebab dia batuk & kahak jugak..1st nab pukul 4.30 pagi tadi, then continue pukul 9 and 1 tadi..since pagi tadi mak aku yang jaga dia, mencabar jugakla nak bg nab..nurse siap bedong kan lg..tu pun meronta2 nak lepas..then lepas training terus shoot ke kpj..dlm pukul 4 kene bagi nab lagi..time ni lagi mencabar..aku sorang jee...wallahhhhh, macam berperang..meraung jangan cakap la..masa tu en.hubby dah sampai, dia siap cakap "suara menangis denga sampai kt luar..dah agak dah,mesti kena nab" hehe..dah immune, emir and nab memang takleh dipisahkan :P

tapiiiii..sangat ajaib bila kena nab pukul 7 td..pasang je youtube, tengok lagu RIO, terus behave..rileks jeeee sedut gas sambil layan rio..terus terdetik dalam hati....apesal laaa aku tak penah terpikir pun nak buat macam ni..ok fine, salu nab dekat clinic, mana ade laptop access to wifi..uhukk....

October 17, 2012

vapor-balm for baby

just nak inform..emir tak happy stay dekat taska.. :(
this week, dah masuk two weeks, tapi selsema masih tak hilang..dengan batuk and muntah pun dtg sekali complete in package!
and this week, till semalam..dia cirit birit pulak..melalak-lalak bile nak cuci bontot..
sangat sedih..tak sampai hati nak hantar..tapi i've no choice at all..suka or tak,terpaksa..
i promised him, just till this friday,hang on there sayang! hopefully by next mon,dia akan stay dgn bbsitter baru..hopefully..!
 
misi pencarian bbsitter for emir still ON..those friends yang stay puncak alam, kalau ade jiran/friends yg housewife,yg willing nak jaga my baby,pls do let me know..sms/call me at 018-2748331..
appreciate yr kind help :)
 
ok,bukan nak cerita pasal tu, sekadar luahan perasaan merangkap iklan mintak tolong..hehe
ok,back to tajuk..since emir asyiklah selsema & batuk kan lately ni kan..even makan ubat pun tak jalan,so i've decided to stop ubat..takde effect, nak biar je dia kering sendiri..tapiii, aku takdela biar je macam tu..kang makin melarat, so aku kena cari alternative..
 
and ting! past few days abg ben ade suggest balm for child..terus laju-laju pegi guardian dekat bawah,pegi beli..finally jumpa! harga promo dkt guardian RM 7.50 tak silap..harga asal RM8.++
 
 
picture adelah courtesy from google yer..tak snap pics pun..erm, tapi seingat aku..bottle aku beli color pink..tutup biru..ade sesetengah ckp, pink untuk baby 3months onwards, biru ni utk sape? tak pasti..tp tengok ingredients and instructions same..not sure if diorang tukar packaging or what, dalam website still pic biru ni,takde pulak pink color tu..bagi aku,setelah guna dua hari, so far so good..selsema emir nampak dah kering, tido malam pun lena...batuk sikit-sikit lah, hopefully balm ni boleh bantu utk recover, taknak lah depends pd ubat, not good!
 
ni bukan ads ke or iklan berbayar yer..just nak sharing sbb its good utk sape yg ade baby, yg ade flu,susah nak tido..as an alternative solution je..bagi aku, this balm sangat best..it is a strawberry medicated ointment..menthol tak kuat sgt pun...sesuai sgt nk sapu kat anak yg tgh flu n batuk..and aku suka dengan bau strawberi..macam nak makan pon ade..haha..
ni info yang aku copy paste from 21st century's website:
 
21ST Century CHILDREN'S VAPORBALM is a strawberry medicated ointment which provides relief from blocked nose, cough and muscular aches and pains due to cold and flu.
It does not contain Camphor, a toxic substance found in many of today's vapor ointments available in the market. Camphor has been found to be deadly to infants and children by the American Committee on Drugs.
21ST Century CHILDREN'S VAPORBALM is Camphor-free, formulated with effective ingredients like Menthol and Eucalyptus to provide a soothing relief for your child.
 
Direction 21ST Century Children's VaporBalm can be used in two ways :
i. The Vapor Effect - VaporBalms's formulation becomes medicinal vapors when applied. These vapors are then inhaled to clear a blocked nose, ease breathing and coughing.
ii. The Warming Effect - When applied, it can soothe muscular aches and pains due to colds.
highly recommended to you, all mommies out there!
 

October 01, 2012

taska puncak alam

sambungan dari entry yang ni --> misi pencarian daycare

at last, dengan berat hati..aku terpaksa meletakkan emir di new daycare today..
pagi-pagi lagi dah kejutkan dia, tukar pampers..and cakap-cakap dengan dia..that today dia akan ada cikgu baru & kawan-kawan baru..tapi biasalah,mana dia faham..dalam kepala dia,dah set harini dia akan jumpa mama iza,atuk,nenek & mak ucu and his friends..anak-anak bbsitter..tp no more lah sayang..

since dekat dengan rumah,aku jalan kaki pegi hantar,pesan dekat cikgu-cikgu dekat situ, and tengok dia totally tak biasa dengan new environment, strangers. hopefully, dia boleh mesra dgn cepat, aamiin..


perasaan aku? sama spt mula-mula tinggalkan dia dekat bbsitter which setahun 2bulan yang lepas..
tak pasti samada diorang boleh layan karenah dia atau tak..hopefully boleh..emir nowadays agak manja & mengada-ngada..kalau duduk rumah bbsitter dulu oklah, dia sorang, tukang layan 5-6 orang..now budak dalam 30 orang, tukang layan 5-6 orang..mana sama..

actually ada kisah disebalik keputusan ni..last time aku ada cerita yang aku dah shortlist tiga daycare kan..which satu yang dekat rumah, same lorong..dua lagi jauh sikit, lain fasa & lorong..last week, aku dah decide nak hantar dekat daycare yang lain lorong ni..kalau ada baca entry last pasal daycare ni, mesti tau yang taska ni aku tak pegi review pun..just tengok dari luar..

and satu hari tu, aku set appoinment dengan owner taska ni..nak discuss sikit lah kan..and same time nak tengok keadaan taska macam mana kan..since aku pergi lepas maghrib, and kebetulan time tu diorang tengah buat cleaning, owner tu tak invite aku masuk pun..duk borak-borak dekat luar jer..aku suka jugak taska ni sebab area luar is fully covered and tiled..so agak luas utk budak-budak main..tu jer yang nampak,dalam tak dapat tengok kan..

owner ni bekas ustazah kafa, siang hari dia jaga budak,malam dia buat kelas mengaji utk budak-budak..she told me, dia agak islamik..so aku memang suka la kan..tapi........knowing me, aku tak suka orang yang suka burukkan orang lain..ustazah ni jenis macam suka compare..and mulut pun boleh tahan..contoh, aku tanya.."akak dah jaga berapa orang?" dia jawab, "kalau ikutkan termasuk budak transit tadika, sekarang ni dalam 38 orang, akak tak ambil lebih, nanti JKM datang check".."lagipun ikut keluasan rumah,mmg limit 38 orang jer..tapi minggu lepas ada 2 orang budak keluar, so bolehlah terima emir..biasalah,taska mana nak untung sangat kan, macam-macam nak dibayar..api air bukan nya kira macam rumah, tapi kira bisness rate, mahal sikit la..itu lah sebab daftar tadika, akak tengok orang lain yang tak daftar, senang-senang jer..bayar murah, budak-budak boleh ambik ramai, takde orang check.."

macam-macam lagi soalan aku tanya, lagi lah jawapan dia dok compare dengan orang yang tak register..sape tu wallahualam, so far aku check mostly taska puncak alam, ada licensed yang dah direnew..
lepas tu dok cerita pasal new competitor kpd tadika dia, dulu ramai tapi sejak new tadika bukak depan tadika dia, terus down dia cakap, dia siap complaint dekat majlis lagi..alahai ustazah, rezeki masing-masing..

tapi, aku still insist nak hantar dekat dia..even perangai dia camtu..kenapa? sbb facility dia..aku dah cakap, nak hantar emir 1st oct, untuk yuran maybe by friday aku bayar..tapi..kuasa Allah, ade hikmah kot..aku contact ustazah tu since friday, tak angkat..petang balik keje, pegi taska dia,tekan loceng, takde orang..
nak sedapkan hati en.hubby cakap takpe esok (sabtu) pagi cuba datang lagi..same thing, takde orang..by right last time dia cakap ade pekerja dia stay situ..aku cakap, takpelah cuba call, kot nanti dia nak datangkan..sampai lah malam semalam, aku call, sms..lansung takde ape-ape respond..so, en.hubby cakap, dia taknaklah kot jaga emir..fine..kitorang pun, terus pikir plan B..hantar taska yang sama lorong jer la..even aku tak berapa nak setuju, tapi for emir's sake, i've too! terus call owner taska tu, and cakap nak hantar emir esok, and alhamdulillah dia terima..syukur..last minutes, ada jugak rezeki untuk emir..

and..lepas aku dah tarik napas lega, dalam pukul 11 camtu, ustazah tu call aku, tapi aku tak angkat, and dia sms "sorry saya busy last week..kalau masih berminat boleh hantar terus pagi esok"..tu jer..aku malas nak fikir..biarlah, dia tolak rezeki, and bukan rezeki emir nak stay dekat situ..aku percaya ada hikmahnya..





semoga :)
 

 

August 30, 2012

peel anak2..layan jelahh





insiden terjadi mase mama sibuk nak packing baju balik raya kampung aritu..
rasenye mama dulu2 takde ponnn masuk dalam luggage..ni dah terlebih kreatif or boring yang telampau anakkkk?

August 03, 2012

groupon? milkadeal?

semua yang offering coupon concept tak semestinya murah..agree with me? sebab ni adelah marketing strategy..well siapa nak rugi kan? kalau boleh jual barang untung sikit sikit pun jadi la..tapi...... kadang2, barang tu harga takdelah mahal sangat tapi bila show price dekat for example groupon, milk a deal, street deal etc, letak kemain tinggi pastu bagi diskaun kaw kaw kononnyee..padahal? dia masih bole untung..
tapi tak semua..some offer sangat menarik tertarik kannn?

kenapa tetiba aku nak argue pasal ni? sebab this morning, aku tertarik dengan satu benda..it's a playmat..aku sukaa sebab ada music..so, emir bole belajar kan masa golek2.. ;)



tapi being me, aku ni jenis suka survey..just google then kita akan dapat jawapan, which adekah offer tu murah atau mahal? just tanya uncle google, mesti ada jawapan..



so ni hasil lepas aku google, dalam mudah, they offered on RM35, kalau inc postage RM40, masih berbaloi kan? item sama..and the best part is, kalau lah harga asal adelah RM100, how come seller lain boleh jual dengan harga RM35 jeeee? pelik tapi benar kan..ihihi..

pandangan aku sajor..kalau korang suka dengan groupon/milk etc..bole teruskan..even aku pon beli jugak..tapi for some item jer kadang2 kena jugak survey market price ;)

tepuk dada tanya poket...

jom lunch..eh! 

May 08, 2012

menjelang sebelas bulan :)

Esok Emir dah menginjak ke umor 11 bulan..how time flies kan? lagi sebulan cukup setahun..wahhh da bole plan untuk birthday celebration..hehehe.. #mamahover..

Since dah beso ni kan..suke betol dia dengan air..bagi lah ape2 mainan kat dia, tapi kalau ajak mandi memang #1..faveret wohh..kadang2 aku nak mandi pon susah kalau asyik nak ikut 24jam..

So sebagai initiative nak happykan anak, en.hubby belikan mende alah ni..haha..aritu aku tengok huggies promo..kalau beli 2pack pampers, isi form derang akan bagi hadiah pool ni..akan tetapi harge dekat giant just RM14, baik aku beli je lah.. :)





happy face :)





p/s: en.hubby willing tiup mende alah ni sebab kt rumah xde pam..haha..napasmu bersameku..ihihi..

April 19, 2012

Pampers Pilihan

Hello :) Assalam..
sekali lagi menyepikan diri..kerja now sangat hectic..penat..tapi now alhamdulillah dah boleh accept my roles now.. and I'M IN LOVE WITH SAP..hehe..statement tak menahan..
frankly speaking, before berkenalan dengan SAP, aku jadi stuck..but now slowly learning :)
berbalik kepada title, those mothers oustide especially pengguna HUGGIES, recently huggies kan ade promote new type of pampers TOTAL PROTECTION..protect sangat ke? which one korang prefer? samada dry comfort or total protection..aku adalah pengguna tegar dry comfort, sangat puas hati..tak penah leaking and kering jer..jaranglah emir kena nappy rash..unless aku yang sengaja peram lama-lama..hehehe..dasar pemalas..
since huggies promote yang baru -total protection kan..so aku guess haruslah lagi mantap dari dry comfort..semangat bertukar now..tapikan............sangat-sangat tak puas hati..emir selalu sangat naik rashes sekarang..kalau dia berry sikit je..kena cuci cepat-cepat, kalau tak..menjerit woohhh..ade satu malam tu,tengah sedap mimpi tetibe emir menjerit-jerit..puaslaaa dok pujuk, tak layan lansung..en.hubby pulak siap dukung secara ganas bagai..lagi laahhh mengamuk..sekali aku check, ok melecet dekat montot dia..pastu cerry berry skali..dah sapu cream pun masih melalak-lalak..so pukul 2 pagi kitorang rush pegi clinic..takutlah dia sakit perut sangat ke apa..doc check takde ape pun..balik rumah, pujuk2 kejap..then alhamdulillah boleh tidur..tapi take time jugak nak sembuh..tak boleh basah sikit,mesti naik rashes..
and..lagi yang buat aku frust, selalu leaking..haihhh tensi mak tau..dulu dry comfort aku peram lama mane pon even tak tukar 1 malam, ok jeeeee..yang total protection ni, hampeh..kalau malam tak tukar, siap laaaa basah lencun suar anak aku..semalam punye hal lagi lahh malu..kat kedai makan dah bocor pampers dia..since aku tapau je, ok lah sikit kan..bajet nak balik cepat-cepat nak tukar sebelum naik rashes kan..dah siap order semua, masa nak balik tokei kedai tu tegor nak dukung emir kejap..dia rindu cucu kt kedah..haihhh serba salah aku nak bagi disebabkan keadaan dia yang tengah berbau tu kan..tak bagi,kesian sbb umur lebih kurang mak aku je..stock nenek dah..then bagi la kejap..habis di cium emir..haha..keras kaku budak tu..dia dah kenal orang sekarang..mana laa nak stranger cium-cium nih..dengan bbsitter pon dia marah kalau cium..mama & abah ok..kadang-kadang kena tampa jugak kalau cium dia tetibe..hehe..
so,conclusion dari bebelan aku ni, aku taknak continue dengan total protection yang tak berapa nak protect ni, aku akan berbalik kepada dry comfort..menyesal pon ade..nasib baik tak beli stock kalau tak memang aku letgo..ihihi ;)
p/s: tak sangka my ex-colleague still concern pasal aku..siap sms bagai..harus ade reporter kan? ehh kecoh sangat eh....annoying!

March 12, 2012

heroes :)

as salam :) morning monday blues! hehe..hari ni takdelah blues sangat sebab traffic sangat-sangat smooth..tak tau lah kenapa..aku keluar dari rumah pukul 7 pagi, 7.15 sampai rumah bbsitter drop emir, then terus pecut keluar dari Puncak Perdana, masuk jalan TTDI, then Glenmarie..at 7.45 am, tadaaaa safely arrived kat basement empire..haha..kalaulah hari hari macam ni best lahhhhhh..aman donia! :)

kalau tak kan, keluar rumah pukul 7 pagi, 8.30 belum tentu boleh ada dekat basement empire, trust me..and harap2 'nasib baik' pagi ini akan bawa sampai ke petang and esok, lusa, tulat and selamanya..amin :)

oh nak bercerita tentang my heroes :) korang ade hero? hehe..bukan super hero ultraman, superman or batman ye..hero dalam hidup aku adelah...

  • husband
  • ayah
  • brothers
  • emir

yes, the hierarchy :)

husband, he is my bff, soulmate, chatmate..he's everything to me :) i love you more than words sayang!

ayah..dia orang yang aku hormati selepas husband..walaupun hakikatnya dia adalah seorang yang garang, tapi ayah baik :) aku sentiasa doakan dia..always..semoga Allah panjangkan umurnya..amin :)

brothers ~along, abg dek and mamat :) love them..semoga yang baik-baik sentiasa bersama mereka..amin..

last but not least, of course my bambam emir..ohh, my kesayangan..hehe..sangat banyak keletah nowadays, and progress pagi tadi is, dah berjaya panjat anak tangga pertama semata-mata nak amik ball atas tangga..even bahaya, but aku still happy! :) don't worry en.hubby sentiasa awasi dia dari belakang..takut tersilap langkah kan! and last nite aku tak tau dia tido pukul berapa, bila terjaga, tengok dah lena dekat perut aku..dia tido lambat semalam sebab kemaruk nak berdiri sendiri..asal berdiri, lepas tangan, stand for 5-10 sec, then jatuh..tapi dia tak pernah putus asa :) that's my baby..

ok, now layan pics jer la ehh..




jatuh cinta dengan all pics di atas..ok lah untuk photog amatur macam saye kan? hehe..






till then.. :)

February 14, 2012

Angry Birds

kalau tengok vids ni..sape yang angry sebenarnyer? angry bird or angry emir? haha ;)
he's big boy now..can seat unsupported..tapi kadang-kadang tumbang jugak..sangat expert guna walker..and ade gigi sebatang sajeee..hehehe..makan pun dah demand skek skrg..nak yang sedap ajer..kalau makan sekali dengan dia..xintrested sangat makanan dia, nasi mama & abah dia jugak yang dia nak hadap..tapi sorry sayang, ur foods is better..no salts or sugar..all organic except ayamlah..haha..
ok,watch the vids.. LOVE :P


February 09, 2012

8 months old..

Yes,today 9/2/12 my bambam turned to 8 months old.. :)
Progress..alhamdulillah same like others baby like him..but these 2,3days dia tak berapa sihat..flu,cough..kesian..
Last tuesday kitorang pergi Klinik Wangsa lagi untuk buang kahak..and this is 3rd time already..
1st time masa Emir umur 2months+, masa ni sangatla behave..tak cranky lansung bila kena nab and sedut kahak keluar..
2nd time -mase umur 3 or 4 mo..dia dah besar sikit kan..so pandai dah mengamuk,tapi still undercontrol..
3rd time which is last tuesday, at his age nak masuk 8mo, he knows everything kan..sakit,lemas and pedih..sangat sangat la cranky..menangis,melalak,merajuk..all in one..haha..aku biasa la kan..stock stock kesian dekat anak tu sangat banyak, tapi abah dia? no..memang takde kesian la..en.hubby paksa juga..what to do? nak baik kan..so no choice even anak dah melalak lalak sampai takde suara..+ penat..at last terus tido dari klinik sampai balik..hehe..anak..macam macam peel kan? tapi dia la penghibur hati :)

sekarang ni aku active sangat cari keje lain..why? ntah la..aku dah takde hati nak keje kt sini..plus aku nak gain new experience..takkan nak duduk buat support sampai 5,10 tahun kan..so i think,this year is the right time to move on..kate tahun naga,harusla aura tu lebihkan..haha..xde kaitan..aku nak settle down..tapi dependslah..kalau ade rezeki adela..kalau takde..masih disini..ade sape sape nak offer aku keje tak? ;)

p/s: no pics buat mase ni..mood nak bergambar takde jugeks..

February 01, 2012

on standby

assalamualaikum ;) sekali lagi..haha..aku boring gile gile gile ni..oke,bukan aku gile yer..boring je! so,dari aku dok melango xtentu hala,baik aku update blog kan? dah berapa hari terperam..sebab..mood malas sangat..

ok nak cite pasal hari yang aku kene standby rase cine aritu..adehla..dok di office sorang-sorang tingkat seblas..what did u expect? haruslah boring, kepam dan nak muntah kan..yes,aku rase..pagi-pagi nak bangun lagi da terase malas..tapi gagahkan diri..kang system problem,aku jugak yg kene..so pegi jugak dalam terpakse..mule-mule mintak en.hubby tolong hantar sebab mane aci kan..dia tido lagi dgn emir,aku da bangun..haha..xdela,malas nak drive plus nanti tengah hari dia nak pegy beli sparepart moto..so cemane dia nak pegi kalau kete xde kan? akan tetapi,last minit aku tukar decision sbb tengok dia cam liat nak bangun..haha..mase dia tanye "yang nak pegi sendiri ke,nak abang hantar"...aku.."orang pegi sendri lah..nanti kalau bosan orang boleh balik..hehe"..dia..ok dengan pantas tarik selimut..ohhhh my!

then aku terus bergerak dari rumah, jalan amat clear..pecut laju-laju..8.05minit dah sampai depan wisma consplant..pastu terpikir..better pegi tapau mcD,sebab nanti lapo..mane ade orang meniaga pagi-pagi dihari raya kan..nampak traffic light ijo terus pegi mcD kt seblah shell,tapau terus gerak masuk basement..aku terpakse park dekat B1 sebabnye season pass aku si minah tu pass dekat member baik dia sbb member baik dia hilangkan kad..get me? means aku kene gigihkan diri pegi parking office kat basement claim tiket baru..dia pass kt aku RM50 utk penalti kad hilang..whatdeheck kan? patutnye yang aku,aku la..suke je ko pass kt orang lain..aku malas nak layan,ye kan je..camnila mel kalau keje dengan cin ;(

sesampai dilevel 11,finger scan tepat jam 8.28am..yes! tak lambat oke..hihi..masuk office,on laptop,on youtube,on era,on facebook,on blog..haha..segala-galanya on..pastu episod boring aku melanda..ting tong ting tong..kol 12.30..aku g lunch..balik lunch..tetibe kete takleh stat..omaigod..sah bettery sbb aku pena kene dgn kete lame dulu..aiyohhh call en.hubby,dengan pantas dia datang dgn member and of course with emir!
tingtong tingtong pegi tukar betri segale..kol 2 lebih..tenang je kan walaupon sebenarnye aku hanye bole rehat sejam je..ehh ade aku kesah? dah bettery aku wat hal kan..cemane nak masuk office..pastu settle,terpikir..camne en.hubby dgn emir? takkan nak suh pusing-pusing dlm empire sampai kol 6 kan? mmg xlogic..pastu takkan nak dok dlm kete kt basement kan? memang aku xrela..then decide, jom naik office..lantak la cctv ke hape..emergency ok..xkan aku nak tinggal orang tesayang tanpe perhatian kan..hehe..

so,berkampunglah aku anak beranak kat office dari pukul 3 sampai kol 6 petang.. ;)

ohh ye,sambung yg season pass tadi..aritu aku xleh amik season pass sebab PIC cakap xde notifications letter dari management aku..so aritu aku kene bayar sendri..nasib baik murah..haha..so,xde la aku nak claim kan..hehe..here's some of emir & en.hubby's pic yang keboringan kt office aku ;)






 lunch for hubby: air kosong & buah limau..haha

ok tu sajeee ;)

again dan lagi

bile boring melanda..camni lah..aku nak upload gambaq emir je..jangan muntah ehh ;)

dan

sile abaikan rumah baru yang bersepah-sepah..mood mengemas belum mari..hihi..



comot kan shaye aunty? tapi mama shaye mashak shedap..

kembang setaman

haha..title tak menahan...oke,assalamualaikum ;)
just nak share few pics of mybam bam mase pegi taman last weekend..saje je kebetulan singgah sane..kemain excited si tecik ni bole pegi taman..nampak orang main bola, dia yg ketawa lebih..hehe..jom,layan pics ;p

 sile abaikan lovebite dari nyamok kijam itu yer..
 mule-mule takut kemain..cuak muke..
 pastu kemain ketawa ;)
 1..2..3
 yeay..bestla mama!
lagi budak bambam excited!

seven mo..


he is big boy now..macam pe'el ade
hari-hari bile balik keje,tengok muka dia..senyuman dia..keletah dia..penat,tension bole hilang..
yes, that is the feeling yg aku rase sekarang..everyday..
semoge feeling ini berkekalan sampai bile-bile..amin ;)

January 27, 2012

big boy fashion!

ohh laaaa sgt adorable baju2 trudy &teddy niehhhh! kalau emir pakai mesty lagi chomels kan~ haha *harusla puji anak sendiri kan* ;) kene pegy mencari nieh..





January 19, 2012

daycare vs bbsitter..which one better?

aku sekarangkan..confius + pening..kenapeee? sebabnyer adelahhh aku kan dahh pindah ke puncak alam..so sekarang ni, Emir still dengan bbsitter lama di kg budiman..agak jauh utk aku hantar die pagi2 before pegi keje..so by end of this month, aku decide nak cari daycare or bbsitter baru..tapi tu la..susahhhhh sangat nak cari pengasuh yg betul2 nak jaga baby kite sorang jer..mostly amik ramai..aku xprefer yang tu..kalau nak bbsitter yg jage ramai, better hantar daycare..siap berlesen lagy kan..

so,aku dah shortlist kan few registered daycare dekat puncak alam kt bawah ni:
  • Taska Seri Zafran
    • Taska ni aku xsurvey lagi..location dekat jugak dengan rumah,taska ni lane depan..aku belakang sikit...just 5-8 mins dari rumah rasenyer..
    • Lesen dah renewed sampai 2015..ok gud!
  • Taska Kanak-Kanak Riang
    • Yang ni aku dah call owner nyer..so far yang betul2 baby dia cakap ade sorang..umo 4 bulan..yang lain2 dah besar, boleh jalan & mandi sendiri..
    • Tapi yg takbestnyer adelah..die tak asingkan baby ikut years..means semua dok kat bawah..xsyiok skit..
    • Yuran? same jer, register RM 50, monthly RM260
    • Location, jauh sikit la..dalam 10 mins camtu dari rumah..
    • Lesen pon da renewed!

  • Taska Mahkota Idaman
    • Taska ni pulak dah call,tapi xde orang angkat..tapi lesen dah renewed sampai 2016..harusla masih beroperasikan..nanti aku nak try cari & terjah..kihkih..





  • Taska Anjung Pelangi
    • Taska ni dekat sangat dengan rumah..stat enjin jer..dah sampai..haha tipu..kalau berjalan 2-3 menet sampai la..
    • Diorang still terima lagi..
    • Tapi now baby yang dah ade 13 orang..(campur la yehhh dari 0m - setaun lebey)..penjage ade 5 org..ok ke ehhh?
    • Diorang asingkan baby & toddler..means baby kt atas with penjaga 5 org..
    • Pastu toddler yg transit dekat bawah ade penjage lain..gud ;)
    • Yuran? Same..monthly RM260 jugeks..
    • And yang penting dah renew lesen yer puan-puan...i loike!
  • BondaMama Kids Centre
    • Yang ni dah full house ;) hoho..xde rezki kot..xpe cari yang lain..
  • Taska Tunggak Gemilang
    • Yang ni aku suka..tapi dia baru lagi..budak2 pon xramai..
    • Kemudahan macam best..owner cakap siap ade cctv & aku boleh view from office..function ke x? not sure..nanti aku kompem balik..
    • Pastu dia sediakan baby cot utk baby yg memerlukan..
    • Tapiiiiiiii..agak jauh sikit..dekat alam suria..dalam 15mins camtu..
    • Yuran? Register same jer RM50, monthly mahal sikit RM280,tapi ade CCTV aku rase cam berbaloi ;)
    • Owner siap cakap, if baby makan solid food diorang akan prepare at no cost..good! tapi ai prefer utk masak sendiri for Emir..
    • Tapikan....lesen taska ni takde pulak dalam list JKM..ade ke takde? erm...xsure!
  • Taska Teniat Insyurna
    • Taska ni dah call tapi ownernyer tengah driving..nanti lah call balik..
    • Yuran masa 2009 (refer BPA forum) RM230,now surelah dah naik kan ;)
    • Location xberapa pasti..tapi still di PA..Fasa berapa xsure..
    • Lesen pon aku xsure..ade dlm list dulu2..now dah expired..maybe owner tengah apply kot ;)
Haaaa punyeee la lecey nak cari daycare yg terbaikkkkk utk Emir..bbsitter? ntah tunggu weekend ni aku nak tanye org2 terdekat, if ade bole roger terus kan..aku nak yang jage Emir jer..pastu baik penyayang..sayang budak2..pastu hygiene sgt penting..pastu xde anak kecik..yerlaaaa bbsitter skrg ade anak kecik..kalau anak die demam, emir demam, anak die selseme emir pasti berjangkit..so utk yg baru aku prefer org yang xde anak kecik..makcik2 yg dah pencen xtau nak buat ape kt umah.cucu dok jauh..meh-meh jage anak saye dengan penuh kasih sayang..geram ooo dengan budak bambam ni..da banyak akal die..malam2 tido golek2 siap dok bawka kusi meja makan okehhhhh..tensi mama ko tau! haha..

ok tu saje nak update..sesape ade info ttg taska2 yg aku list kt atas sile comment yek! ;)