Showing posts with label bbsitter. Show all posts
Showing posts with label bbsitter. Show all posts

daycare vs bbsitter..which one better?

Instinct lagi....

Showing posts with label bbsitter. Show all posts
Showing posts with label bbsitter. Show all posts

January 19, 2012

daycare vs bbsitter..which one better?

aku sekarangkan..confius + pening..kenapeee? sebabnyer adelahhh aku kan dahh pindah ke puncak alam..so sekarang ni, Emir still dengan bbsitter lama di kg budiman..agak jauh utk aku hantar die pagi2 before pegi keje..so by end of this month, aku decide nak cari daycare or bbsitter baru..tapi tu la..susahhhhh sangat nak cari pengasuh yg betul2 nak jaga baby kite sorang jer..mostly amik ramai..aku xprefer yang tu..kalau nak bbsitter yg jage ramai, better hantar daycare..siap berlesen lagy kan..

so,aku dah shortlist kan few registered daycare dekat puncak alam kt bawah ni:
  • Taska Seri Zafran
    • Taska ni aku xsurvey lagi..location dekat jugak dengan rumah,taska ni lane depan..aku belakang sikit...just 5-8 mins dari rumah rasenyer..
    • Lesen dah renewed sampai 2015..ok gud!
  • Taska Kanak-Kanak Riang
    • Yang ni aku dah call owner nyer..so far yang betul2 baby dia cakap ade sorang..umo 4 bulan..yang lain2 dah besar, boleh jalan & mandi sendiri..
    • Tapi yg takbestnyer adelah..die tak asingkan baby ikut years..means semua dok kat bawah..xsyiok skit..
    • Yuran? same jer, register RM 50, monthly RM260
    • Location, jauh sikit la..dalam 10 mins camtu dari rumah..
    • Lesen pon da renewed!

  • Taska Mahkota Idaman
    • Taska ni pulak dah call,tapi xde orang angkat..tapi lesen dah renewed sampai 2016..harusla masih beroperasikan..nanti aku nak try cari & terjah..kihkih..





  • Taska Anjung Pelangi
    • Taska ni dekat sangat dengan rumah..stat enjin jer..dah sampai..haha tipu..kalau berjalan 2-3 menet sampai la..
    • Diorang still terima lagi..
    • Tapi now baby yang dah ade 13 orang..(campur la yehhh dari 0m - setaun lebey)..penjage ade 5 org..ok ke ehhh?
    • Diorang asingkan baby & toddler..means baby kt atas with penjaga 5 org..
    • Pastu toddler yg transit dekat bawah ade penjage lain..gud ;)
    • Yuran? Same..monthly RM260 jugeks..
    • And yang penting dah renew lesen yer puan-puan...i loike!
  • BondaMama Kids Centre
    • Yang ni dah full house ;) hoho..xde rezki kot..xpe cari yang lain..
  • Taska Tunggak Gemilang
    • Yang ni aku suka..tapi dia baru lagi..budak2 pon xramai..
    • Kemudahan macam best..owner cakap siap ade cctv & aku boleh view from office..function ke x? not sure..nanti aku kompem balik..
    • Pastu dia sediakan baby cot utk baby yg memerlukan..
    • Tapiiiiiiii..agak jauh sikit..dekat alam suria..dalam 15mins camtu..
    • Yuran? Register same jer RM50, monthly mahal sikit RM280,tapi ade CCTV aku rase cam berbaloi ;)
    • Owner siap cakap, if baby makan solid food diorang akan prepare at no cost..good! tapi ai prefer utk masak sendiri for Emir..
    • Tapikan....lesen taska ni takde pulak dalam list JKM..ade ke takde? erm...xsure!
  • Taska Teniat Insyurna
    • Taska ni dah call tapi ownernyer tengah driving..nanti lah call balik..
    • Yuran masa 2009 (refer BPA forum) RM230,now surelah dah naik kan ;)
    • Location xberapa pasti..tapi still di PA..Fasa berapa xsure..
    • Lesen pon aku xsure..ade dlm list dulu2..now dah expired..maybe owner tengah apply kot ;)
Haaaa punyeee la lecey nak cari daycare yg terbaikkkkk utk Emir..bbsitter? ntah tunggu weekend ni aku nak tanye org2 terdekat, if ade bole roger terus kan..aku nak yang jage Emir jer..pastu baik penyayang..sayang budak2..pastu hygiene sgt penting..pastu xde anak kecik..yerlaaaa bbsitter skrg ade anak kecik..kalau anak die demam, emir demam, anak die selseme emir pasti berjangkit..so utk yg baru aku prefer org yang xde anak kecik..makcik2 yg dah pencen xtau nak buat ape kt umah.cucu dok jauh..meh-meh jage anak saye dengan penuh kasih sayang..geram ooo dengan budak bambam ni..da banyak akal die..malam2 tido golek2 siap dok bawka kusi meja makan okehhhhh..tensi mama ko tau! haha..

ok tu saje nak update..sesape ade info ttg taska2 yg aku list kt atas sile comment yek! ;)


January 12, 2012

Instinct lagi....

semalam time tengah syok2 wat keje + blogwalking tetybe terlintas dalam kepala satu ayat yg ngeri kalau2 terkeluar dari mulut bbsitter Emir...
"sorry la yati, emir terjatuh tadi..bla..bla..bla"

dalam hati..ya Allah nauzubillah..mintak2 dijauhkan la..

pastu sesampai jer kt umah,start kete terus pegy amik Emir dgn en.hubby..
sekali mase bbsitter die nak bagi Emir..ayat yg keluar dari mulut die..
"sorry la yati, ni anak akak terstrechkan sikit kt kepala emir dgn mainan"..
aku? erk..ohh yeke kak..nangis tak die?
nangis kejap la sbb terperanjat agaknyer..akak cepat2 amik gamat & sapukan kt kepala..
xluka cume tergores..
alahai..panjang jugak garisan tu..xpelahh kak..nak buat camne..biasela budak2..

-end-



nak snap pics budak bam2 yg tergores,tapi..........terlupe ;)