Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

terapi otak :)

wishlist..

home deco 2012

Cold Storage

cobaan..

big boy fashion!

survey

TANGS Sale 2012

NSK Trade City Meru vs Selayang ;)

Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

March 09, 2012

terapi otak :)

hehe..title tak menahan kan? ohh ye ni marathon update blog yang ke-3..semua adelah kisah kisah yang dah berlalu dalam 2minggu yang lepas yer.. :)

and last two weeks jugak, aku and en.hubby pegi mereleasekan otak :) 
and mereleasekan duit jugak sebenarnye.. 


yang design ni untuk acik peli di kampung :) hadiah dari adik untuk abang..ok layankannn..

 gimoks kan ai? uhuk...


terpegun emir tengok gambar dia dalam cermin besooo..hehe..
ohh yes kenan dengan sandal amoi kt blakang tu..pegi vincci terus rembat satu ;)

smile..happy face bile tengok abah melabur kan syg :)

edisi kasut terbang..haha..lupe nak bawak ;P

wishlist..

as salam.. :) (baru tau care bagi salam yg btl setelah bace dari fb..thanks for sharing friends)
ohhh setelah sekian lame..akhirnye bole cuci sawang dekat blog ini..hehe..
aku tau takde orang mencari pon sbb i tak glem you..heh ;)

ok,kite mulekan update marathon hari ni dengan melihat wishlist daku sepanjang mac.. (akan kupastikan dpt dipenuhi..insyaAllah..hehe..and dear abang in reading, kindly take note..)

Wishlist 1:
ok..kite mula kan dengan sofa..aku berkenan lahh sangat dengan sofa kt office aku ni..color kuning (febret laki ai) sangatlahhh suwetttttt tau..two seater yg bagi aku just nice utk ruang cinonet kat hall rumah aku kan..arm chair yang chomels pulak tu..aku try google, harga untuk two seater ni dalam 1.3k..halamakkk over budget..musty takkan di approve la kan..



tapikan..tak dapat yang tu..kalau kaler orange ni pun jadilahhhh..


yang ni ade kat ikea..rege? 900 ratus lebey..bole tak..bole tak? hehe..tak boleh..ok ok..cer yang ni..
boleeeeeee? 


suweeetttt kan putih? tapi kalau emir kotorkan cemane? haihhhh..yang ni pon dari ikea..rege? murah sangat u'olsss..dalam 300 lebih lebih skek jer..cantek kan? tapi yang ni bukan PU or PVC..cotton rasenyer..memang ade chance untuk emir jahanamkan..

Wishlist yg ke-2:


ye..rumah saye belum ade microwave..kesian kan? hehe..so bagi aku..aku sangatlahhh perlukan microwave..tapi nak yang ade convection..ai nak belaja buat cakes and cookies..so kene la ade convection..so sangat lahh bekenan dengan microwave oven ni..rege? murah saje..RM 699 okehh..ni promo price sebab display item..ade satu jer..and salesgirl tu cakap bole kurang lagy..ehh..nak lahhh..

brand elba ;) oklah untuk beginner macam saye..

Wishlist ke-3:

pangggggg..kene sepak dengan tok laki sendiri..kalau berangan tu tak nak kalah kannn..haha..nak yang grand grand aje..smart tv ko..hamek..hahaha..
ehh dah alang alang nak beli kan..kalau ade budget ape salahnye..hiks..
kalau nak tau kat umah aku ni sekarang menggunakan tv gabak..zaman dulu-dulu..haha..sangat tak hi-tech kan..xpe, memang plan nak tukar..tapi tunggu ade rezeki lebih nanti :)

p/s: xdapat smart tv, internet tv pon jadik..ehh ke nak apple tv? hahaha..napsu~napsu..

Wishlish ke-4:


hoyehhhh..aku memang dah aim nak beli iPad..walau ape pon terjadi nak beli jugak..hahaha..hover kan mak..aritu plan nak beli iPad tu..tengah kumpoi-kumpoi duit tetybeeee apple launch new ipad lahh pulak..masuk malaysia 16march ni kan? wallaaaa..tukar-tukar..nak yang ni pulak..HD wehh..
rege? ade sesetengah orang cakap lebih skit dari iPad 2..budget aku below 2.5k..kalau lebih bole blah..
come to mama iPad 2 ~jadilahh dari nan ado kan :)

Wishlist ke-5:

haha..tak daye..kasut zapi pon masuk dalam list..eh! ni bukan aku punye ok..on behalf of my husband lahh..hahaha..saje jer aku masukkan..dia tak mintak pon..tapi dok ulang-ulang seru kat aku kan..aritu dia beli yang ciplak punye kt jalan TAR, pakai kejap jer dah luntur kaler..ape ke heyyyy..ok lahh kan 30 hengget..apelah nak expect kannn..lain lahh Zapi nih..rege rm129..kalau luntur jugak..aku saman Tang's..
ohh ye..zapi dah ade kt Tang's empire yer..sape nak rembat p lah serbu..color bling bling pon ado..

okay tu sajelah yang mampu aku verangan..kalau ade lagi, tunggu entry wishlist april pulak ehh :)

till then..




February 20, 2012

home deco 2012

pagi tadi on the way ke office ternampak banner untuk even ni..
wallaaaaa event yang dinanti-nanti..hehe..harap-harap offer kali ni best..
mood untuk rumah baru~ 

event ni akan bermula pada 1 -4 March 2012..
venue masih sama di Shah Alam ;)


February 15, 2012

Cold Storage

Morning & Salam :)
Korang paham tak maksud "marketing strategy" ? mesti tau kan, this is the way nak bagi barang laku..or boleh kata jugak untuk "test market" or "promo" sesuatu barang kan..ok, few months back aku berjalan-jalan ke Subang Parade, saje cuci-cuci mata,then kaki terus menapak masuk ke cold storage, pusing-pusing kebetulan teringat nak beli mug sebab tak ingat nak bawak dari rumah (time tu baru pindah office,so all barang packed tinggal kt umah..bagus kan..) Then,pegi bahagian mug, pilih-pilih berkenan lahh dengan satu mug ni -Zodiac mug..sebab size die besar sikit and lagi lagi price dia mase tu just RM 1..yes singgit jer..ade tag dekat situ - clearance item..ok lah kan, mug tu elok lagi, bukan ade retak or sumbing ke ape..maybe sebab year end, diorang nak clear stock kan..so aku amik then bayar kt kaunter..mase scan mug tu harge RM4.99..then aku cam pelik, kt display price tengok singgit jer, then aku inform cashier tu, dia pon pegi la check ting tong segale, ok dia punch RM 1..done..so,korang paham tak..derang tak tukar pon price dekat system, which means kalau orang tak bother sangat just amik & bayar (aku tak camtu yer) then rugilah customer tu..yang untung cold storage lah kan? nak clear stock, tapi alih-alih customer bayar harge same..untung maaa!

Yang nak aku relate dengan soalan aku dekat atas is..pasal ni..cer korang tengok harga dia..patut takkkk?



sangat tak logic kan? RM 10 untuk mug yang derang penah nak clear dengan harge RM 1? this is call marketing strategy..ni my theory lah ok..they put price as RM1, so dapat sambutan yg menggalakkan (aku assumelah)..mentang-mentang demand tinggi terus UP harge sampai RM 10 hengget..ko daye nak beli mug yang orang lain beli harge singgit je, ko beli 10 hengget? ishhh tak paham la aku..10 hengget kalau time aku beli, aku boleh borong 10 tau! haha..please la oke, jangan nak tipu customer dengan cara camni..kalau pun dapat sambutan, letak jer la normal price macam dalam system scan tu - RM 4.90..so logic la skit..

ade sape-sape beli tak? haha..so aku rase by end of this year, akan jumpe lagi  mug ni dengan clearance price RM 4.90 or maybe singgit jugak? just wait and see..hehee

January 27, 2012

cobaan..

salam jumaat ;)
update yg cam lemas tak lemas..haha..nak transfer pics from HP ke laptop, tapi xbawak cable..dok godek2 acer punye bluetooth,xjumpe2..adehla..frust btoi..nak trans SD card ke lappy xbawak card reader..haaa seee? banyak halangan dan cobaan btl..aku ade banyak pics nak tayang nieh..muahahaha..

oke tu saje..working mood kene ON bile big boss ade sini..haha..tetybe jadi workaholic!

oh esok cuty..weekend activities masih macam biase,kemas rumah..rase cam nak amik bibik utk seminggu jer..utk dia settlekan barang barang yang dalam kotak..dari start pindah aritu,till now bile mengemas asyik banyak buang barang dari simpan! haa..itu adelah hakikat..tah pape..mende-mende zaman tok kadok pon ade..so,aku ikut cakap en.hubby, kite masuk rumah baru,barang pon kene baru..haha..ok! bole request sofa, tv and meja makan baru? *wink..fengsan* haha..

tv and meja..dalam process kot? pagi tadi dah membebel dgn en.hubby bile tengok bilik blakang timbunan baju yg sakit mate..terus cakap, "bole tak call indon yg lipat baju tu datang umah esok..suruh dia lipat..lemas laa..nak carik stokin pon kene menyelam.." en.hubby cakap tunggu dulu,nti call.. *aku yang menanti sebuat jawaban..malas oke nak lipat baju*

sekarang ni en.hubby tengah bizi dok usha ni...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

bukan model itu oke..*kalau usha yg ni harap diampun,periuk belanga yg dalam kotak akan terbang cm ufo ye* its the thing behind her..kaler green tuhh..insyaallah kalau xde pape halangan,by next week bole collect.. ;)

ohh bile la turn aku nak collect iPad pulak..hopefully soon! Amin ;)


big boy fashion!

ohh laaaa sgt adorable baju2 trudy &teddy niehhhh! kalau emir pakai mesty lagi chomels kan~ haha *harusla puji anak sendiri kan* ;) kene pegy mencari nieh..





January 20, 2012

survey

Salam Jumaat semua! hi ms holiday! hehe..mood holiday dah mariiiii oke ;)

korang suke survey? its not survey yang jawab2 soalan tu oke..ni survey means price comparison..macam aku, aku sangat suka survey especially harga barang yang aku nak beli..sesetengah orang, xbother pon,mahal ke mural..asal dapat..bagi aku no no no oke..aku lagi puas kalau aku dapat survey dulu, bole cuci mata kan..xsalah pon..cam laki aku, dia xprefer sgt nak survey2..asal depan mata,tengok harga kalau reasonable on..tapi aku pulak, even price dah reasonable, tapi kalau masa ade lagi untuk survey, aku prefer pegy survey..its me ;)
 
cam last week, pampers Emir dah habis, so aku decide nak beli kt area Empire ni lah..aritu aku tengok dekat Jaya Grocer, Huggies Dry Comfort yang red color tu harge dalam RM35.90, mahal singgit dari Tesco, RM34.90..tapi mahal banyak dari Giant, last month aku beli kt Giant dapat harge RM30.90..not sure maybe tengah promo kot, tapi dah dua bulan aku beli, price still same ;) Then,since aku nak beli kan, so aku pon open website giant,tesco & carrefour..saje kot2 ade promo & dapat murah bole beli banyak pack,xyah tunggu ujung bulan..giant xde, tesco pon xde..tapi carrefour ade, harge time offer is dalam RM30++, dah xingat..tapi pikir2 balik, not worth..xkan laaaaa aku nak menapak pegi Carrefour kan..tengah2 hari buta memang xlaaaa kan..so,cancel..at last aku beli kt Jaya Grocer jugak, tengok tag RM35.90,bile scan harge RM34.90, so dapat price sama dengan Tesco ;) Ehhhhh tapikan aku sangat xpuas ati bile aku masuk Cold Storage tadi aku tengok Huggies pack yang sama (Jumbo Pack) harga per pack ade lah RM50++ WTH..gile apeeee..aku yang salah tengok ke derang salah letak harge, aku tak tau..tapi serioussssly sgt2 mahal gile.............xworth oke! so,ade habit suke survey its good habit oke..haha..


ok,contoh kedua..cam tadi jugak aku nak beli teats avent, before this aku just survey online jer..harge mmg dah tau around RM26-28, depends on sale..so,aku xdelahh nak estimate aku bole dapat under RM25 kan (not sure kalau ade, aku xsurvey semua pun)..so,since Parkson ade Bonuslink membercard day,aku pon sanggup la menapak ke Subang Parade (better than pegi carrefour oke), terus pegi sambar Avent teats utk 3+, medium flow..utk lebih dari 3+ xde pulak..die kan ade yang fast flow xsalah aku..xpela,medium pon oke jer Emir isap..rakus jugak aku tengok..haha..dekat tag harge RM28.90, normal price lah kan..pastu ade highlight kuning..aku ni mane la jenis apal discount tag kaler ape kan,so aku budget maybe dalam 10%..ok,then pegi bayar..rupenyer tag kuning dapat 20% less..so,aku dapat dengan harge murah which is RM 23.10 ;) aku sukeeeeee..haha..so,rajin-rajinlah survey.. ;)
contoh ketiga..dalam mase yang same jugak aku nak cari feminin wash..kat cold storage xde byk choice, aku pegi giant, aku nak yang Lactacyd Intimate, harge utk yg kecik 60ml kt situ dalam RM9.30..aku pikir nak amik jer since time tu dah 1.30 kan..tapi terpikir, dalam tu pon ade watson,pe kate aku pegy sane,xsalah pon tengok,kalau same amik kt watson jer,kalau watson mahal masuk balik guardian..haha..gigih kan aku??? aku tengok kt watson, utk product yang same, ade less..dari RM 9.30, tinggal RM7.90..haaaa jimat RM1.40 kannnn? so,grab..bayar and menapak balik ke Empire..sempat singgah The Loaf tapau roti ;)


Ok,tu saje kisah survey..sesetengah orang mesty pikir..alaaaaaaaaa mende kecik pon ko sibuk nak survey kan..bagi aku? suke ati laaaa...haha..xdela,yg tu buat aku cam happy, so xsalah kan? tepuk dada, tengok poket ;P

January 19, 2012

TANGS Sale 2012

oke cerita semalam ;) 
lunch semalam xde arah tuju nak kemane..so,otak pon mule la ligat memusing..pikir2 teringat TANGS ade buat sale dekat Empire Hotel..ok, gud..terus menapak naik escalator sampai tingkat atas sekalik..sesampai jer kt situ..nampak guard da ready nak ikat beg..haha..hanye purse shj dibenarkan dibawak masuk, tapi enbeg bole jer wak masuk, tapi kene ikat dengan cable tie lah ;)

masuk jer situ..yg aku nampak staff TANGS lagi ramai dari customer..haha..suppose kalau sale-sale gine sureeeelahh ramai org berkerumun kan..nak nak lagi lunch hour..so aku just pusing2..xde ape yg menarik aku tengok..STUDIO collections banyak la..perfume? yg xglem banyak, jangan harap nak jumpa Christian Dior ok..ehhh ke aku yg xbelek? haha..ntah xnmpk..just perfume biase-biase jer ade..nak perabih stok kekdahnyer..

dalam ati dah terpikir..mane brand evisu? xde pon..ala..marketing laaa tu..ok xpela,malas nak pusing lame2..xde yg menarik hati..kuar jer terus pegy guard suruh potong cable tie..skali ehhhh nampak 1 lg pintu..rupenyer derang open 2 hall..ok,xjadi..masuk situ pulak...wahhhh gelap dengan lampu lip lap...haha..cam disco pon ade..bg aku lahh k..masuk jer nampak accessories..spec etc..aku xpegi pon part tu..usha kasut..GUESS ade..tapi size aku? jgn harap nak ade..design pon dah oldschool..stock lame kot..aku cari2 jugak enbeg GUESS..tapi nan ado..ehh ke aku yg xnmpk lg? hehe..ntah la..pusing dengan xiklas..sekadar nak cuci mate jer..

pastu pegi part seluar..belek2 seluar jeans..ohhhh EVISU..tengok tag price? ok fineeeeeeeeeeeeeeeeeee..RM1300..less ade yg RM300..RM400..RM500..terus msg en.hubby "jeans evisu ade, harge lepas discount RM300-RM500 cmtu"........en.hubby reply "mak ai hargeee"..haha..ingat kan xinterested..sekali dah pueh aku pusing soooo aku pon blah tanpe beli pape...ohhh ye..sesape yg nak cari baju2 t-shirt PAUL FRANK, DIESEL and POLO banyak laaa..yg lain jgn harap nak ade..luggage pon byk..tapi xtengok price berape..

Bile aku dah selamat turun ke bawah..sekali en.hubby call tanye " yang, design evisu tu just plain jeans xde design pelik-pelik kan.." aku jawab "haah so far yg org tengok semua cmtu la..plain jer..xde design pelik-pelik".....en.hubby: "amik laaaa gamba..nak tgk" aku..."org dah turun laaaa"....en.hubby: "tengokkkk salu camtu..turun bukan nak amik gamba"...alahaiiiii..xpe sayangku..sale sampai 29Jan...coti raye cina ni kite datang usha lagi okehhhhh...en.hubby:"abang nak amik satu laaaa jeans evisu"...akuuuu? fengsan!!

haha..tu jer cerita TANGS sale yg bagi aku agak so-so..pics? nan ado..ramai sgt staff die..takut gak nak amik pics..ahahaha..kalau aku pegi lagi nanti aku hupdate oke ;)

turun jer dalam mall tetybe lapoooo ngidam nak makan choc indulgence SR..terus menapak ke Subang Parade order mango smoothies dekat Chatime pastu layan choc indulgence kt SR sorang-sorang..kesian kan? ;P


November 19, 2011

NSK Trade City Meru vs Selayang ;)


Halusss..ehhh haluuu.. ;)
Tadi tengahari tak masak pape..makan meggi jer..en.hubby keje till petang..so,mmg malas lahh..petang ingat nak masak2 before en.hubby balik, but bile tgk dlm peti..just ade daging korban jer pastu bawang segale mak nenek yg wajib ade dah abis..heh..yerla..dah few weekends asyik bz jer..xde activity beli belah..kalau tak mesti wajib pegi pasar pagi ahad..so,dats why la stock barang2 semua habis..
Then,td petang en.hubby balik,xde makan pape..then terpikir petang2 kalau buat lempeng sedap jugak..terus pegi buat..lempeng bodo biase jer..buat 4 keping, habis kat mama & abah jer..emir tengok sambil telan ayaq liuq..heh..saba yer syg..nanti dah bole mamam, mama buat yek! ;)
Pastu,bile dah abih mkn2 petang..terpikirlahhh malam nak makan ape lak..adeh..mane ade bahan2..ajaklah en.hubby pegi beli barang..since NSK kat Meru dah bukak, so nak lah pegi tengok2,same ke tak dengan NSK Slayang..
So far ok jer lah..barang2 tak banyak lagi..dia ade 2 floor..barang2 basah tingkat atas, bawah untuk wholesale rasenyer..sbb banyak brg2 yg in bundle..xtau lahh kalau diorang place stock kt situ sbb byk lg barang2 yg tak tersusun..orang pun ramai..
harga? so far bagi aku some ade murah,some biase2 jer lah..aku just beli brg2 dapur jer..yg basah..kalau sayur2 or ikan, best lg kt Slayang..banyak choice lah..that's my opinion..tapi better than nothing kan..at least ade jugak kt area yg dekat dengan rumah..kalau semata2 nak pegi beli barang basah di Slayang mungkin tidaklahhh kan..tak sanggup even skrg dah dekat kalau guna Latar..
Emir behave jer time shopping brg td..tapi bile lalu kt tempat ikan,mule buat muke..bau ckit lahh kan tmpt ikan..dah keluar dari NSK, jalan2 kt luar, baru sengih2..hehe..memilihhh jer anak mama ni..nak pegi tmpt2 highclass jer..haha ;)