Pantai Remis again

Ikan Bakar Pantai Jeram ~awesome

terapi otak :)

Villa Seafood -Hentian Kajang

Pantai Remis

wishlist..

March 10, 2012

Pantai Remis again

ok sambungan entry semalam..eh pegi sehari tak sampai 3-4 jam, 
tapi entry siap bole buat sampai dua part..hebat tak? hehehe..ni pics dari camera gabak aku.. :)

tengok kereta yang banyak..crowded..so kitorang decided parking tepi jalan and start walking..

the sea and beach..yang seciput..hehehe



the mama..and mok mok..

ohh layan..




indahnya ciptaan Allah :)

as i said earlier, he is so penggeli..haha..





takde shape lansung..haihhhh..

the big boss :)

kat sini kedai yang ada ikan bakar and ramai sangat orang..hehe..tapi disebabkan kitorang dah makan kat rumah tadi, so lepak kat sini just makan kerang bakar..ohh yes..kerang bakar dia sedaap and the air asam pon sedappppp..kan aku cakap yang kat jeram ikan bakar,air asam dia sedap tapi tak sesedap kat pantai remis kan..so disinilah kedainya..and en.hubby dah cakap "yang nanti kite try ikan bakar kat sini pulak yer.." si bini "okeeeeeeeeeeehhh" memang bab makan aku kan terror ;)

expression? hahaha..


makan kasut ehh dik..

the stalls juai sate..tapi tak order pon..







belon angry bird yang beli tak sampai sejam dah pecah..haha..emir memang ganas..

ok tulahh saje siri pengembaraan menjelajah kuala selangor :) hahaha..

Ikan Bakar Pantai Jeram ~awesome

as salam :) masih lagi cerita basi..hehe..nak buat macam mana kan..bila siri kemalasan datang and tambah pulak cable usb hilang tah kemana..memang bersawang lahh blog..

ok, nak story pasal ikan bakar terbest yang kitorang penah rasa dekat Selangor ni..aku and en.hubby adalah penggila seafood and ikan bakar..tapi jarang-jarang sangat nak jumpa yang sedap..since kitorang dah pindah ke Puncak Alam, so port makan pun berubah lah kan..takkan nak memecut ke TTDI or Shah Alam lagi semata-mata nak makan kan..hehe..sesekali boleh la..kalau hari-hari..minyak jalan macam air..

So, dari hasil blogwalking, aku dapat tau yang puncak alam is very near to Jeram..which is dekat sana sangatlah femes amos dengan ikan bakar yang fresh, sedap and murah..ehh murah? yes, exactly..aku pun tak percaya mula-mula, tapi lepas pergi sendiri, yes memang murah..and berbaloi :)

ok, jom layan pics la ehh..lagi sedap kot dari denga aku bebel kan?~

luas and banyak seat..orang kata kalau weekend full house..so kalau plan nak g weekend, booking dulu yer..kalau tak penat jer..

again..ade stall sate jugak :)

heroes..hehe..

ya ampun, yang ini sangat sedap..serious! aku and en.hubby tak penah makan mende ni..skali try..serious sedapppppppp..haha..harge? RM15 sepinggan..masak tumis cili kalau tak silap..
nama mende ni sorry lahh tak ingat..hehehe..


yang ni pon sedappppppppp banget :) hehehe..kitorang amik seketoi jer sotong..sebab makan berdua kan..tapi even seketoi, sotong adelah besar sangat..serious..and sedap! harga ikut timbang..yang aku ni masa kira RM 4 lebih camtu..logic kan?

ok, kitorang just amik satu jer menu ikan bakar..dah makan dua orang kan..xkan nak amik banyak2..ni pon ok :) tapi togel kan? hehe..kalau lapik dengan daun pisang.nampak better sikit..

air asam pon sedap..tapi takleh lawan yang kt pantai remis..yang tu serious sedap..trust me :)


the menu..ehh nasi putih 3? hehe..tu extra nasi untuk en.hubby lahhh..

yang aku tengah tuang tu adelah air asam..dia ade 2 jenis..kicap and sambal..both sedap :)

yang seblah kanan tu home made yer..hehehe..ayaq en.hubby..nescafe o ais saje..


sekelip mata jer..finished :) alhamdulillah kenyang..

sambil tunggu aku makan, en.hubby sempat p rembat mainan angry birds emir ni..
RM10 hengget ok..tapi oklahh untuk anak..

layan..siap ade muzik..

ok,mase untuk jahanamkan..hahaha..

the view..

ni lampu entrance..tapi tak tau lah which kedai..sebab sebelah sane ade aroma ikan bakar..


ohh speaking of aroma ikan bakar, nanti kitorang nak try kat sane pulak :) sesetengah orang cakap sedap, sesetengah cakap layanan teruk..well tak cuba tak tahu kan..so nanti aku dah try, aku review ehh :)


p/s: mood tengah lapa tengok makanan rase cam nak ngappp je gambo nieh..hehe..

March 09, 2012

terapi otak :)

hehe..title tak menahan kan? ohh ye ni marathon update blog yang ke-3..semua adelah kisah kisah yang dah berlalu dalam 2minggu yang lepas yer.. :)

and last two weeks jugak, aku and en.hubby pegi mereleasekan otak :) 
and mereleasekan duit jugak sebenarnye.. 


yang design ni untuk acik peli di kampung :) hadiah dari adik untuk abang..ok layankannn..

 gimoks kan ai? uhuk...


terpegun emir tengok gambar dia dalam cermin besooo..hehe..
ohh yes kenan dengan sandal amoi kt blakang tu..pegi vincci terus rembat satu ;)

smile..happy face bile tengok abah melabur kan syg :)

edisi kasut terbang..haha..lupe nak bawak ;P

Villa Seafood -Hentian Kajang


Villa Seafood -Hentian Kajang..

Let's pic do talking :)

ikan tiga rasa kot kalau tak silap :) tapi time ni da licin..tinggal sisa saje..

 kerabu mangga :) sedap..

 counter minuman :)

 the decor..belum siap sepenuhnye lagi..

sorry dah ngapp baru snap pics..hehe

view ke luar dari dalam..


ohh budak tecit diatas tidak dijual and takde dalam menu..dia hanyelah sebagai penutup blog sahaje :)

okay, actually restaurant ni adelah hak milik my SIL and her partner..aku pegi test makan aritu..ewahh kemain nak test-test kan..hehe..takdelahh my SIL belanje, ape lagi kan..so far bagi aku food sedap.. :)
serious eh..bukan sebab ni adelah kedai my SIL..tapi dari tekak aku yang suke masakan ala-ala Thai ni..

kalau korang nak pegi silelah..now dah start operation..tapi the deco still basic..derang tengah plan nak ubah the deco sikit lagi.. :)

Pantai Remis

Last two weeks, we all menikmati angin petang kt Pantai Remis :) aku baru tau ok pantai remis pon menjadi tumpuan orang ramai..serious tak expect camtu pon..parking susah sangat..end up, kitorang park dekat tepi jalan jer then menapak ke dalam..

Aku rase weekend adelah peak hours kat sini..kalau weekdays tak pasti lah kan..review aku so far ok lah..tak boleh mandi pon..just tengok pantai, ade orang memancing..budak-budak main layang-layang..orang membeli belah seafood..quite intresting kan..lain dari lain..dari melepak kt shopping complex and perabihkan duit, baik bawak anak lepak sini kan..hehe..emir excitedlahh tengok orang ramai, budak-budak main layang-layang cap angry bird..tapi baru aku tau..die adelah penggeli and penakut..bile letak kt pasir, ombak datang jer menjerit-jerit suruh angkat..hahaha..super cute :)




sorry..gambar ade tiga keping jer dalam hp, lain-lain dalam camera..nanti-nanti aku update lagi ehh :)


p/s: makan kerang bakar sangat setap okk petang-petang..layan jer..hehehe..

wishlist..

as salam.. :) (baru tau care bagi salam yg btl setelah bace dari fb..thanks for sharing friends)
ohhh setelah sekian lame..akhirnye bole cuci sawang dekat blog ini..hehe..
aku tau takde orang mencari pon sbb i tak glem you..heh ;)

ok,kite mulekan update marathon hari ni dengan melihat wishlist daku sepanjang mac.. (akan kupastikan dpt dipenuhi..insyaAllah..hehe..and dear abang in reading, kindly take note..)

Wishlist 1:
ok..kite mula kan dengan sofa..aku berkenan lahh sangat dengan sofa kt office aku ni..color kuning (febret laki ai) sangatlahhh suwetttttt tau..two seater yg bagi aku just nice utk ruang cinonet kat hall rumah aku kan..arm chair yang chomels pulak tu..aku try google, harga untuk two seater ni dalam 1.3k..halamakkk over budget..musty takkan di approve la kan..



tapikan..tak dapat yang tu..kalau kaler orange ni pun jadilahhhh..


yang ni ade kat ikea..rege? 900 ratus lebey..bole tak..bole tak? hehe..tak boleh..ok ok..cer yang ni..
boleeeeeee? 


suweeetttt kan putih? tapi kalau emir kotorkan cemane? haihhhh..yang ni pon dari ikea..rege? murah sangat u'olsss..dalam 300 lebih lebih skek jer..cantek kan? tapi yang ni bukan PU or PVC..cotton rasenyer..memang ade chance untuk emir jahanamkan..

Wishlist yg ke-2:


ye..rumah saye belum ade microwave..kesian kan? hehe..so bagi aku..aku sangatlahhh perlukan microwave..tapi nak yang ade convection..ai nak belaja buat cakes and cookies..so kene la ade convection..so sangat lahh bekenan dengan microwave oven ni..rege? murah saje..RM 699 okehh..ni promo price sebab display item..ade satu jer..and salesgirl tu cakap bole kurang lagy..ehh..nak lahhh..

brand elba ;) oklah untuk beginner macam saye..

Wishlist ke-3:

pangggggg..kene sepak dengan tok laki sendiri..kalau berangan tu tak nak kalah kannn..haha..nak yang grand grand aje..smart tv ko..hamek..hahaha..
ehh dah alang alang nak beli kan..kalau ade budget ape salahnye..hiks..
kalau nak tau kat umah aku ni sekarang menggunakan tv gabak..zaman dulu-dulu..haha..sangat tak hi-tech kan..xpe, memang plan nak tukar..tapi tunggu ade rezeki lebih nanti :)

p/s: xdapat smart tv, internet tv pon jadik..ehh ke nak apple tv? hahaha..napsu~napsu..

Wishlish ke-4:


hoyehhhh..aku memang dah aim nak beli iPad..walau ape pon terjadi nak beli jugak..hahaha..hover kan mak..aritu plan nak beli iPad tu..tengah kumpoi-kumpoi duit tetybeeee apple launch new ipad lahh pulak..masuk malaysia 16march ni kan? wallaaaa..tukar-tukar..nak yang ni pulak..HD wehh..
rege? ade sesetengah orang cakap lebih skit dari iPad 2..budget aku below 2.5k..kalau lebih bole blah..
come to mama iPad 2 ~jadilahh dari nan ado kan :)

Wishlist ke-5:

haha..tak daye..kasut zapi pon masuk dalam list..eh! ni bukan aku punye ok..on behalf of my husband lahh..hahaha..saje jer aku masukkan..dia tak mintak pon..tapi dok ulang-ulang seru kat aku kan..aritu dia beli yang ciplak punye kt jalan TAR, pakai kejap jer dah luntur kaler..ape ke heyyyy..ok lahh kan 30 hengget..apelah nak expect kannn..lain lahh Zapi nih..rege rm129..kalau luntur jugak..aku saman Tang's..
ohh ye..zapi dah ade kt Tang's empire yer..sape nak rembat p lah serbu..color bling bling pon ado..

okay tu sajelah yang mampu aku verangan..kalau ade lagi, tunggu entry wishlist april pulak ehh :)

till then..