NSK Trade City Meru vs Selayang ;)

Heaven Saturday~ hiks..

~Empty..Blank..None

Tetybe..Ehh?~

nice deco ;)

We are people, not programmed devices

~Nak keje lain..boleyhhhh?

Lucky date perhaps?~

High-5 Months~membesar bagaikan juara

~gigi ohh gigi..kenape lahh ko sakit..

November 19, 2011

NSK Trade City Meru vs Selayang ;)


Halusss..ehhh haluuu.. ;)
Tadi tengahari tak masak pape..makan meggi jer..en.hubby keje till petang..so,mmg malas lahh..petang ingat nak masak2 before en.hubby balik, but bile tgk dlm peti..just ade daging korban jer pastu bawang segale mak nenek yg wajib ade dah abis..heh..yerla..dah few weekends asyik bz jer..xde activity beli belah..kalau tak mesti wajib pegi pasar pagi ahad..so,dats why la stock barang2 semua habis..
Then,td petang en.hubby balik,xde makan pape..then terpikir petang2 kalau buat lempeng sedap jugak..terus pegi buat..lempeng bodo biase jer..buat 4 keping, habis kat mama & abah jer..emir tengok sambil telan ayaq liuq..heh..saba yer syg..nanti dah bole mamam, mama buat yek! ;)
Pastu,bile dah abih mkn2 petang..terpikirlahhh malam nak makan ape lak..adeh..mane ade bahan2..ajaklah en.hubby pegi beli barang..since NSK kat Meru dah bukak, so nak lah pegi tengok2,same ke tak dengan NSK Slayang..
So far ok jer lah..barang2 tak banyak lagi..dia ade 2 floor..barang2 basah tingkat atas, bawah untuk wholesale rasenyer..sbb banyak brg2 yg in bundle..xtau lahh kalau diorang place stock kt situ sbb byk lg barang2 yg tak tersusun..orang pun ramai..
harga? so far bagi aku some ade murah,some biase2 jer lah..aku just beli brg2 dapur jer..yg basah..kalau sayur2 or ikan, best lg kt Slayang..banyak choice lah..that's my opinion..tapi better than nothing kan..at least ade jugak kt area yg dekat dengan rumah..kalau semata2 nak pegi beli barang basah di Slayang mungkin tidaklahhh kan..tak sanggup even skrg dah dekat kalau guna Latar..
Emir behave jer time shopping brg td..tapi bile lalu kt tempat ikan,mule buat muke..bau ckit lahh kan tmpt ikan..dah keluar dari NSK, jalan2 kt luar, baru sengih2..hehe..memilihhh jer anak mama ni..nak pegi tmpt2 highclass jer..haha ;)

Heaven Saturday~ hiks..

yeayyy..today tak keje..since dr pagi mmg dah plan nak settlekan segale keje2 rumah..

basuh baju yg selambak ~ done
kemas2 rumah ~ done
cuci pinggan ~ partially done
kemas2 dapur +brg2 ~ done
mop lantai ~ tomorrow morning
lipat baju ~ tomorrow morning
iron baju for 1 weeks ~ tomorrow

heh..esok tengahari kene ke bangi, ade kenduri..since dah lama tak pegi kenduri, so mengidam..ahaha..plus mak sedara emir yg kat swak balik cuti skolah,so bwk emir jumpa acik dia lahh..lame xjumpe..

okes..malas nak menaip panjang2..


p/s: indahnyer lahh buat keje bile emir tido..kalau tak asyik nak melayan dia jer..abis terbantut keje mama tau cayang ;)

~Empty..Blank..None


td berblogwalking...sedang bes berjalan2..tetybe terbace 1 entry..
tetybe rase sedihh gile..
tah kenape tah..aku ade reason sendri..
"Ya Allah ampunkan aku"

:(



p/s: bukan aku nak pun jadi camni..serious..tapi, ya Allah tlg kembalikan aku kejalan mu..amin...

November 17, 2011

Tetybe..Ehh?~

Received this email from Mr.Tan this morning..tetybe perasaan berbelah bagi..
Yang lain aku tak pikir,tak risau..even pasal jobs sekalipun..
Yang penting is EMIR..
Sape nak jage..? Aiyak..aku plan by Jan should be ok lah.. Since end on this month his bbsitter pun akan pindah..
So,aku ade mase untuk pikir dan rancang betul-betul..
Then td terus msg en.hubby:

Wifey: Abg, orang kene transfer pegi Empire 1/12 ni..cemane eh? Emir sape nak jage..
Bini tunggu punye tunggu xde reply pong..ohh bizi kot..ok..mlm ni discuss lahh..
Then after lunch td en.hubby call, bincang sikit & en.hubby bg suggestion hantar nursery depan rumah jer..erk..takbole takbole..
Kalau kat situ facilities macam kurang plus yang jage pun mude-mude jer lagi..wisau den..

Then tetybe terpikir yang Diana cakap dulu, ade one of her friends punye mak adelah bbsitter..tapi agak ramai jugak yang dia jage..baby just sorang..hemm macam nak try..
tapi tetybe lupe pulakkk no mira..adehla..tensi mak tau..

Harap2lahh bole solve secepat yang mungkin..dah terase berat di kepala.. ;)

Ya Allah,
Kau permudahkanlah segala urusanku..
Kau perbetulkanlah segala niatku..
Dan
Semoga keputusan ini adalah yang terbaik untukku, suami dan anakku..
Amin Ya Rabbal Alamin..




November 16, 2011

nice deco ;)




Cuci mata..nice kan? Sgt suke ;)


kalau laaaa rumah aku nanti bole wat camni..mesti emir bole suke2 ati lompat atas bawah..hehe..


satu lagi port kegemaran emir and anak2 buah aku nanti..haha.. ;)


pacman!


ohhh mestilaahhhh gebu giles bantal iniey!


ko redho nak translate jam camni? haha..aku malas..


ni mcm tak logik..ehh ke ade?


Nice kan? Bird nest~


Waaa ai loike..simple, minimalist..jam dia cantek ;) ehh tetybe nak all white lahh rumah baru nanti..hehe..


kalaulahhh library kt U dulu interior dia cantik camni, mesti ramai jer rajin study kt lib kan?


mug~sink ;p


nak ini pelisss..ikea ade ke?


mcm kt aquaria..xtergamak nak tido sambil disaksikan oleh ikan-ikan..kang ade jer diver yg tetybe sesat kt sini..heh..

okes sekian..

credit to cik nanis yg tlg fwdkan pics ni~

November 15, 2011

We are people, not programmed devices

Received this newsletter from my office mate, quite interesting ;)
We are people, not programmed devices

November 11, 2011

~Nak keje lain..boleyhhhh?

How ai wishhhh..ai bolehhh keje kt one of top company here.. :(
sape2 nak offer job best kt ai tak? ngee..tak best lahh TG nih..


Lucky date perhaps?~

11 November 2011



Mesti ramai orang akan kawin harini kan, tarikh cantik, hari jumaat pulak tu, ade berkatnyer orang kate :)

Aku? I'm not that lucky..harini datang keje dengan muka, pipi bengkak..mate pun sepet..ngeh2..sakit..sabar jek lahhh..



Orang kate,sakit ni menghapuskan dosa kecil, amin..

Emir skrg ni tengok aku, semacam jer..pelik kot muka mama dia dah bertukar jadi belon..haha..

esok wedding cousin aku..cemane lahh nak pegi dgn muka bengkak2 ni..adehhhhla..

rase nak pinjam jubah raya kakak then pakai selendang+purdah..boleyh?

ok sekian luahan di pagy ari jumaat yg agak suram ini..

;p ;p ;p

November 09, 2011

High-5 Months~membesar bagaikan juara


Yeahhh..today Emir genap 5 month..

Alhamdulillah, sehingga ke hari ini, dia membesar bagaikan juara..hehe..berat pun bertambah..just batuk & kahak,masih ade sikit..berat skrg? em..kalau 4 months+ hari 7.2kg..now dah 8kg lebih rasanye..hehe..berat semacam..
nti aku update lepas pegi check up..

Doa untuk anak mama..
**-------------------------------------------------------**
Ya Allah

Aku bersyukur dengan AmanahMu kepadaku

Kau sihatkanlah dia, biarlah dia terus membesar seiring dengan pekembangan umurnya..

Kau jauhilah dia dari sebarang penyakit

Kau redhailah hidupnya bersamaku & suami

Jadikanlah dia anak yang soleh, yang taat kepada Allah, abah & mama, semua family nya..

Amin..


To my beloved baby: mama & abah sayang Emir sgt2 :) be a good son okay
nanti Emir dah besar boleh baca velog mama yer..hehe..



<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

November 08, 2011

~gigi ohh gigi..kenape lahh ko sakit..

Okeh, since semalam pipi aku dah bengkak2 disebabkan oleh sakit gigi..giles betol..mmg sakit gile..since dah sakit kalau pegi dentist haruslahh derang takkan cabut kan..so better tak yah pegi..last few days my hubby pegi amik pain killer & ubat surut bengkak kt klinik gg kat bangi, but still tak power kot..then, balik kampung sakit gile..raye pun cam tak raye..then disebabkan sakit yg melampau2, aku ajaklahh myhubby pegi dekat kedai sensei..nk carik ubat cine lahh konon..ade jer..lepas makan, gusi & pp bengkak..pelik gile..salah ubat ke sensei tu bagi? tapi bile amik ubat sensei tu,rase kebas..kurang sikit sakit, tapi muka bengkak lahh pulak..hoho..ntahlahh..then semalam balik dari kampung, terus pegi cari dentist dekat setia alam..malangnye semua tutup, public holiday kan..haruslahhh tutup..then just pegi Alam Medic kt Bukit Jelutong jer lahh..alhamdulillah,lepas makan ubat dari alam medic, dah kurang sikit bengkak..harini datang office dengan muka bengkak2 lahh..tadi dah buat appoinment dengan dentist..jumaat ni kene cabut..huhu..lamessss suda tak cabut gg..hehe..oklahh mau pulang suda :))