Lucky date perhaps?~

High-5 Months~membesar bagaikan juara

~gigi ohh gigi..kenape lahh ko sakit..

Aidil Adha

Kerana BUDI aku jatuh hati~

Aircond~Which one better?

New flyover to Puncak Perdana & kwasan yg sewaktu dengannya~

~you saka pegi jauh-jauh okeh!

Novalac AD

**Space vs Facebook :)

November 11, 2011

Lucky date perhaps?~

11 November 2011



Mesti ramai orang akan kawin harini kan, tarikh cantik, hari jumaat pulak tu, ade berkatnyer orang kate :)

Aku? I'm not that lucky..harini datang keje dengan muka, pipi bengkak..mate pun sepet..ngeh2..sakit..sabar jek lahhh..



Orang kate,sakit ni menghapuskan dosa kecil, amin..

Emir skrg ni tengok aku, semacam jer..pelik kot muka mama dia dah bertukar jadi belon..haha..

esok wedding cousin aku..cemane lahh nak pegi dgn muka bengkak2 ni..adehhhhla..

rase nak pinjam jubah raya kakak then pakai selendang+purdah..boleyh?

ok sekian luahan di pagy ari jumaat yg agak suram ini..

;p ;p ;p

November 09, 2011

High-5 Months~membesar bagaikan juara


Yeahhh..today Emir genap 5 month..

Alhamdulillah, sehingga ke hari ini, dia membesar bagaikan juara..hehe..berat pun bertambah..just batuk & kahak,masih ade sikit..berat skrg? em..kalau 4 months+ hari 7.2kg..now dah 8kg lebih rasanye..hehe..berat semacam..
nti aku update lepas pegi check up..

Doa untuk anak mama..
**-------------------------------------------------------**
Ya Allah

Aku bersyukur dengan AmanahMu kepadaku

Kau sihatkanlah dia, biarlah dia terus membesar seiring dengan pekembangan umurnya..

Kau jauhilah dia dari sebarang penyakit

Kau redhailah hidupnya bersamaku & suami

Jadikanlah dia anak yang soleh, yang taat kepada Allah, abah & mama, semua family nya..

Amin..


To my beloved baby: mama & abah sayang Emir sgt2 :) be a good son okay
nanti Emir dah besar boleh baca velog mama yer..hehe..



<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

November 08, 2011

~gigi ohh gigi..kenape lahh ko sakit..

Okeh, since semalam pipi aku dah bengkak2 disebabkan oleh sakit gigi..giles betol..mmg sakit gile..since dah sakit kalau pegi dentist haruslahh derang takkan cabut kan..so better tak yah pegi..last few days my hubby pegi amik pain killer & ubat surut bengkak kt klinik gg kat bangi, but still tak power kot..then, balik kampung sakit gile..raye pun cam tak raye..then disebabkan sakit yg melampau2, aku ajaklahh myhubby pegi dekat kedai sensei..nk carik ubat cine lahh konon..ade jer..lepas makan, gusi & pp bengkak..pelik gile..salah ubat ke sensei tu bagi? tapi bile amik ubat sensei tu,rase kebas..kurang sikit sakit, tapi muka bengkak lahh pulak..hoho..ntahlahh..then semalam balik dari kampung, terus pegi cari dentist dekat setia alam..malangnye semua tutup, public holiday kan..haruslahhh tutup..then just pegi Alam Medic kt Bukit Jelutong jer lahh..alhamdulillah,lepas makan ubat dari alam medic, dah kurang sikit bengkak..harini datang office dengan muka bengkak2 lahh..tadi dah buat appoinment dengan dentist..jumaat ni kene cabut..huhu..lamessss suda tak cabut gg..hehe..oklahh mau pulang suda :))

November 03, 2011

Aidil Adha

Salam~Selamat Hari Raya Aidil Adha

Selamat balik kampung, selamat berkorban :)
Kali ni turn raya di Kedah..hehe..excited nak balik..tapi xde buat korban pun..raye biase je..
Last year, myMIL buat korban, tapi aku tak join..insyallah taun depan..mungkin boleh..
harap2 Allah permudahkan..
Amin...

Kerana BUDI aku jatuh hati~

Wahh,title kemain lagi..hehe..actually takde pape pun sebenarnyer..just nak cakap pasal BUDI..orang cakap, kalau orang berbudi kite berbahasa kan..so, bagi aku as a human being kite kene practice mende ni..bukan susah pun, tak payah keluarkan even satu sen pun..just act nicely, then people will treat you nicely..that's it..apsal aku tetiba nak cakap pasal budi? sbb lately aku selalu lahh jumpa orang yang jenis tak mengenal budi..pelik, tapi tu la hakikat dunia sekarang..since keje aku dari dulu sampai skrg kan kena deal dgn few departments..so, as IT aku akan jadi middleperson..system problem pun kitorang, nak history data pun cari kitorang, mouse rosak pun kitorang, cctv tak leh view pun kitorang..mmg keje aku skrg ni IT officer cum system analyst cum technician cum clerk cum DBA cum segalalah..mmg bizi giler lah..kalau tak user system cari, user biasa akan cari..sepanjang aku bekeje 2 tahun lebih, aku noticed some people sgt baik..some yg baik kt depan,tapi belakang mengata, yg tak baik pun ade..mcm2 orang ade..aku diassigned untuk handle sales module,documentation & shipping side..bagi aku documentation & shipping user jarang nak create masalah, their system pun smooth jer..sometimes jer lahh yg ade, tp seldom sgt..yang problematic dept is marketing.. serious, boleh sakit jantung dealing dgn marketing ppl. some are very nice, especially new marketers. most of the senior now dah naik jadi manager, so kepala pun dongak ke atas, tak tunduk kebawah dah..jadi sombong, arrogant! Kalau level2 officer nih, pandang sebelah mata jer lahh..kalau exec or manager ok, still boleh deal..tapi bile ade masalah, nak ape2.. diorang akan cari aku yg level officer ni jer..sbb? senang nak bagi arahan, ok u do this,like this, put this, i want like this format..etc..pls send before 2 pm! gilee! menyampah..then bila kite buat, nak reply balik with perkataan TQ yg hanye 2 huruf pun susah..aku takkan marah kalau diorang arah itu,arah ini tapi at the end of the job, ade appreciation words - Thanks, Thank You, or the simplest word - TQ. Just enough. Aku dah berbudi kat korang, takleh ke korang berbahasa sikit? Kadang2, dah la xde tenkiu segala, lepas sari dua, diorang akan email balik, ehh your data wrong la..can u create chart? ehh i want in amount or in any figure..can you do it again? arghhhh..tensi mak tauuu..then,aku yg hanyelahh kuli ni buat jer la..end of the day,takde jugak penghargaan picisan untuk aku..kadang2, dalam email kemain baik, dah anggap macam kawan, tapi bile jumpe,kite senyum..dia? wat xtau..or dia juling tak nampak kot aku senyum kat dia..and ade jugak,bile nak something kemain baik..bagi aku, kalau orang tu baik,aku layan dengan baik..tapi bile dia ade masalah,tetibe system hit error, kite nak troubleshoot, tetibe ko blh nak wat statement macam xpenah kenal..nak cc ke bos2 segala..ishh pelik..so,aku akan banned orang yg macam ni..okeh..sekian luahan untuk hari ni..nak pegi meeting..bye!

November 02, 2011

Aircond~Which one better?

Pics kat atas tu aku snap kt traffic light Alam Budiman. Since aku nak masuk rumah baru by early next year, mmg haruslahh kan mencari2 aircond yg powerful and murah..bolehh? nak murah aje..Sesetengah orang pilih aircond based on HP, some based on kecantikkan design, some pilih yg energy saver kan..aku? nak semua tu tapi nak murahhhhhh..muahaha..aku nak hp yg power, cantek design dia, energy saver pastu ade inverter..ehh perlu ke inverter eh? Orang cakap jimat sikit jer..tapi cepat sejuk..lain orang lain pendapatkan..bagi aku, asalkan mende tu boleh cooling kan rumah, itu sudah memadai :)

New flyover to Puncak Perdana & kwasan yg sewaktu dengannya~

Actually mende ni dah lame dah, baru nak citer..hehe..yerla aku buat entry ni untuk sesape yg xtau access ke Puncak Alam, Meru, Alam Budiman, Saujana Utama etc lah kan..Area Puncak Perdana and ke atas now dah maju compared to 5 to 6 years back. Serious. 1st time aku jejakkan kaki ke bumi seksyen U10 ni pun sesat, time tu aku register Sem 1 di UiTM Puncak Perdana. Punyelahh xtau jalan ke sini, then sampai kat roundbout Shah Alam, ayah aku tanyelah pade sorang akak ni, dia pun sudi nak bantu..kitorang pun follow lahh..kalau ikutkan map, just 15 mins jer dari Main Camp, ni dah dekat 45mins tapi still tak sampai2..untillahh akak tu benti kete dia kt sebuah shop lot, then dia cakap, ok pakcik, sinilah Puchong Perdana..heksssss..sampai ke Puchong Perdana wehhh..Actually kak, kitorang nak pegi Puncak Perdana, bukan Puchong Perdana..hamek kau..patut la jauh..hehe..See, betapa tak ramainya orang tau kewujudan Puncak Perdana di U10 ni. Even sampai sekarang pun aku rasa, kalau orang nak pegi ke PP ni mestio xtau, takde satu pun signboard mentioning Puncak Perdana, if Puncak Alam yes, ade.

 

So,last few months, flyover ni dah bukak..So sesape nak ke Puncak Perdana, Alam Suria and ke atas boleh gune flyover ni. Tak payah lagi dah turun ke bawah simpang Bukit Jelutong then turn jalan biasa. Now easy acces thru highway…Tapi yang tak bestnyer adelahhhh kene bayaq TOL..Heh, bukan 50 sen yer, kene bayar RM 1.40..mahalkan..Kalau aku and en.hubby we prefer guna new flyover ni, even kene bayar pun, kalau nak calculate minyak turun kebawah then waiting kat traffic light, same jer. So, guna jer lahh flyover tu.. :)

~you saka pegi jauh-jauh okeh!

Korang percaya pasal SAKA?

 

Kenapa orang dulu2 suka sangat ehh simpan mende2 nih..bagi aku no point plus berdosa..aku tau saka ni wujud sbb makluk halus pun makhluk Allah..tapi bagi aku dah tak logic nak ade mende tu sekarang dah tahun 2011..aku lahir zaman dah nak moden, membesar dengan kemajuan teknologi, dah tak perlu lagi bantuan segala makluk2 yang tak sepatutnya ada dengan kita. Tapi kita tak boleh expect & jangka what will happen..kita mungkin rasa tak ada, but who knows? Orang yang pandai or yg berilmu pasal alam2 ghaib jer boleh tahu samada kite ada atau tak mende tu..bagi aku, mende alah ni xmenolong pun, dia hanye boleh porak perandakan kehidupan kita, keluarga & hubungan suami isteri, rezeki yg Allah bagi..kesian anak and cucu2, jadi mangsa atuk & nenek yg ade simpan mende ni..hmmm..

 

Ya Allah lindungilah keluargaku, suami dan anakku, saudara maraku daripada gangguan makluk yang tiada pertalian dengan kehidupan kami
..Amin..

 

November 01, 2011

Novalac AD

Hari ni aku pegy cari susu untuk emir..lately dia slalu cerry berry..kesian sgt tkt dehidrate kan..mule2 plan nk tukar susu trus dari S26 ke mamex gold..tp dpt advise dr uncle kedai tu dia ckp xelok tukar before he reached to 6m..so dia suggest minum Novalac AD bg normal blk poo2 dia then try continue bg S26 and see how..if stil CBerry then baru kene tukar..hopefully dia ok dgn susu tu sbb before this xde masalah..emir membesar bagaikan juara..hehe..so td dia dh start minum novalac,harap2 kembali normallah..amin~

**Space vs Facebook :)





Korang penah tengok ke page kt atas ni? Mestilahh tak kan..haha..this one my company jer yg ade..lebih kurang pengganti FB lahh..actually kt opis aku segale web browsing yg xde kaitan dengan keje adalah prohibited, IT akan monitor & kalau dpt trace internet access orang tu akan diterminate immediately okeh..over kan? Mase mula2 join dulu mmg aku cam xleh hidup..yerlahh keje aku kan dating gn pakcik google jek..skali xleh plak nak menggugle bukan2, meroyan kejap..now dah ok..kalau dah kate browse mende2 yg xde kaitan dgn keje pun xleh, facebook, twitter, YM, youtube tu semua lagilahhh dilarang..siap diblock yer..mmg xkan bole access ke sane..actually bole bypass jek..tapi aku ni stock tak berani..exec yg jage server tu kerek nak mampuss dgn haku..so,malas la nak cari point kan..

Ok,since opisku dahh melarang same skali ke fb, Open Souce Team pun berialah cari open source social network & customize to make our own fb..for internal use only..heh..gile jimat..so yg kat atas tu adelah page yg ala2 jeee fb..function? biaselahh name pun customize, plug & play..so dun't expect yang lebey2..bg aku xde pun xpe..dah biase..aku tau aku ni jenis leka skit kalau dah hadap internet..kang ade je keje yg dah nak dekat deadline baru nak menggelupo buat.. even yg **Space ade ni pun aku jarang2 jer on..takde mase & kadang2 terlupa yg kitorang dah ade alat hiburan..muahaha..sedey kan..menci tol..ok la nak story tu jer..daaa!

NotaTangan: kalau korang rase hebakk and nak jadi kaye cam founder fb tu, try ler customize yg open source social network nih,pastu ajak kaum kerabat login reramai..lame2 femes lahh..chiosss!