Novalac AD

**Space vs Facebook :)

Kedai Lampu Murah~Houses Lightings

Tesing Post From Mail :)

Love is Cinta

Jiran oh Jiran

Instinct~Naluri :)

two months now ;)

Prolong Jaundice~

Emir 1 months..

November 01, 2011

Novalac AD

Hari ni aku pegy cari susu untuk emir..lately dia slalu cerry berry..kesian sgt tkt dehidrate kan..mule2 plan nk tukar susu trus dari S26 ke mamex gold..tp dpt advise dr uncle kedai tu dia ckp xelok tukar before he reached to 6m..so dia suggest minum Novalac AD bg normal blk poo2 dia then try continue bg S26 and see how..if stil CBerry then baru kene tukar..hopefully dia ok dgn susu tu sbb before this xde masalah..emir membesar bagaikan juara..hehe..so td dia dh start minum novalac,harap2 kembali normallah..amin~

**Space vs Facebook :)





Korang penah tengok ke page kt atas ni? Mestilahh tak kan..haha..this one my company jer yg ade..lebih kurang pengganti FB lahh..actually kt opis aku segale web browsing yg xde kaitan dengan keje adalah prohibited, IT akan monitor & kalau dpt trace internet access orang tu akan diterminate immediately okeh..over kan? Mase mula2 join dulu mmg aku cam xleh hidup..yerlahh keje aku kan dating gn pakcik google jek..skali xleh plak nak menggugle bukan2, meroyan kejap..now dah ok..kalau dah kate browse mende2 yg xde kaitan dgn keje pun xleh, facebook, twitter, YM, youtube tu semua lagilahhh dilarang..siap diblock yer..mmg xkan bole access ke sane..actually bole bypass jek..tapi aku ni stock tak berani..exec yg jage server tu kerek nak mampuss dgn haku..so,malas la nak cari point kan..

Ok,since opisku dahh melarang same skali ke fb, Open Souce Team pun berialah cari open source social network & customize to make our own fb..for internal use only..heh..gile jimat..so yg kat atas tu adelah page yg ala2 jeee fb..function? biaselahh name pun customize, plug & play..so dun't expect yang lebey2..bg aku xde pun xpe..dah biase..aku tau aku ni jenis leka skit kalau dah hadap internet..kang ade je keje yg dah nak dekat deadline baru nak menggelupo buat.. even yg **Space ade ni pun aku jarang2 jer on..takde mase & kadang2 terlupa yg kitorang dah ade alat hiburan..muahaha..sedey kan..menci tol..ok la nak story tu jer..daaa!

NotaTangan: kalau korang rase hebakk and nak jadi kaye cam founder fb tu, try ler customize yg open source social network nih,pastu ajak kaum kerabat login reramai..lame2 femes lahh..chiosss!


October 28, 2011

Kedai Lampu Murah~Houses Lightings

Okeh arini aku nak share sikit info pasal lampu+kipas kat kedai yg murah bg ai lahh..since pembelian rumahku masih dalam process (suppose da settle..tapi lawyer at owner side cam lem sikit kan..so, terpaksalah tunggu lagi 1 or 2 bulan) so, aku & en.hubby dah plan untuk survey & jalan2 cari quotation untuk renovation rumah :) ahkak mmg suke bab2 jenjalan nih..memula ari sabtu tu,den plan nak pegi Homedec dekat KLCC, akan tetapi en.hubby keje sampai petang, so terpaksalah postpone ke hari ahad..akan tetapi lagi, aria had en.hubby cm berbelah bagi je nak drive ke KLCC nun, so plan bertukar lagi, kitorang tak jadi pegi Homedec, just jenjalan area rumah ~Puncak Alam & Saujana Utama untuk cari kontractor2 yg maha hebat dlm mengquote2..akan tetapi, manyak kedai tutup wooo..so, mission xcomplete aritu..yg ade satu kedai chinese ni, dia quote kitchen cabinet yg untuk dapur ku yg chomel cam aku, agak mahal jugak la..dalam 2600+..so bagi aku yg suke mengoggle, untuk material camtu, harga tu agak mahal ai ade satu contractor yg quote lagi murah okeh so rejectlahhhh contractor itewww..wahh gedik..Then, masuk Saujana pulak cari contractor yg quote murah, ingatnye nak pegi tgk showroom diorang,skali tutup da..so,plan berubah lagi..Since dah banyak kedai tutup ari Ahad tu, aku terus lah ajak en.hubby ke puchong, pegi survey2 lampu & kipas pulak..kalau pegi kat google search kedai lampu murah, ramai orang akan suggest kedai ni –Houses Lightings..1st time sampai ke area Purchong Utama ni before ni jalan jerr mmg sesat jugaklahh walaupun guna Garmin~ ahaks..


Nanti aku hupdate pics yek! :)


p/s: bagi aku yg mmg tade lansung pegi jenjalan survey2 lampu+kipas ni, bagi aku kedai ni mmg murah gilesss..even mase aku sampai kedai ni, penuh orang & kalau nak buat payment siap kene hamik nombor okehhhh :)



September 24, 2011

Jiran oh Jiran

Ok,dalam dunia ni sesape jek mesti ade jiran kan, xkisah la jiran baik ke,jahat ke, annoying ke,melayu ke cina ke india ke..kitekan 1 malaysia..wahh tetibe..ok, since aku duduk taman,aku pun ade jiran, jiran2 aku ni aku kategorikan sbb jiran yg sgt busy body+annoying! serius nyampah xhengat dgn jiran aku ni..bukan aku tanak berbaik dgn jiran,tp cara2 org tua ni since aku dok menyewa kt sini dari setaun lepas sampai la ke harini, ade je mende yg menyakitkan hati aku..meh aku story ape yg dia wat kat aku..okk..cerita bermulaaaa.. hehe..suspen sket..

1 minggu menyewa rumah baru...
mula2 aku dok sini, so far alhamdulillah ok laa...everything ok, aku xkenal lg jiran2..jiran seblah kiri aku is in***n family & right side, memula aku masuk kosong lagik..then few weeks aku dah menyewa disini, baru la ade org duduk, couple baru kawen & they're m****u..so far both jiran aku xbaik sgt, kalau TER jumpa juz senyum2 je la..

ok,bagi aku jiran yg m****u ni ok jerk, aku xkenal sgt,en hubby jer yg slalu borak dgn jiran ni hubby jiran ni jugeks ok, bkn wife die..kalau wife die da lame ok tmbh tembok batu setinggi KLCC~wahh emosi..ahaha..ok, berbalik pd cite..jiran seblah kanan ni menurut laki aku agak "koya" dlm ertikata melayu baku adalah poyo..yeke? ade ke dlm kamus pekataan poyo..heks, papelah janji korang paham..
then sebelah lagi ade lahh i***adehlaa..jiran ni yg sgt semak bagi aku..korang bayangkanla..everytime nampak kete aku kuar/masuk gate..die da tercegat dlm grill sliding door & mule lahh nak keluar..ade jer mende2 yg kenkadang bagi aku hangin..mule2 dok sini, die complaint pokok betik belakang rumah..actually tu kan betik yg aku tanam oke..dah besar panjang..harusla owner or penyewa lama yg dah berbakti pada tanahkan yg tanam..then yg menjadi issue adelah..secare tetybe pokok2 betik itu diserang penyakit..which die jadi buruk & ade flies kot..ade xde bother pasal hal ni pon sbb xde efek dgn aku..aku & en.hubby xde mase nak p blakang belek2 pokok..then jiran I aku ni da kepo-kepo cakap that papaya ar bring virus etc..bla..bla..bla..mencik nak dengar..then aku cakap, suke ati aunty la nak wat ape..nak tebang pon tebang la..we don have tools..then minggu bile tah aku pegy blakang..tetybe tgk pokok2 da ditebang..dgn batang+daun2 bergelimpangan dlm gate blakang..en.hubby yg hangin+aku emo..yerlaaa..ko tebang pastu ko biarkan je..nak buat sarang ular plak? kemas laaa skit..pandai buat,pandai kemas laa..xkan aku pulak kan? then hubby mls nk cakap per..die terus angkut..sampai ke mlm okeh dok mencuci..geram aku *_*..
few weeks aritu die complaint pulak pasal sampah..ekceli kdg2 aku sapu sampah ni bukan sampah yg besar2 tu oke..just habuk2 skit jewwwww..die sibuk cakap die selseme sbb habuk aku..WT hellll you pompuan tua..adoi..geram haku okeh..then start dari due insident besar inieylahh aku mls nak tego die lagy even die sibuk2 nak tego aku+emir..laki aku jer layan..me? sorry..
haaaa oke sudah malas nk cite lagi..sakit hati okeh
*________________* makcik yg emo ;)

September 01, 2011

Instinct~Naluri :)

Harini aku nak story satu words iaitu – “INSTINCT” or in Malay people will always say it’s as “NALURI”..nak lagi mendalam, meaning of instinct yg aku dapat dari pakcik google is:
A natural or intuitive way of acting or thinking: "rely on your instincts”
Ok,kisah instinct aku bermula when 2,3 hari sebelum aku deliver my lil’ emir..kalau korang nak tau habit aku tetiap pagi sampai office, sebelum stat keje aku akan tengok calendar & pangkah tarikh or buat countdown kalau ade pape yg aku ternanti2 sgt le..termasuklah counting kehadiran mybaby dalam hidupku & en.hubby..everyday aku akan tick & countdown..sampailah 2,3 hari sebelum baby aku lahir,aku dah terpikir2 “kan bes kalau baby keluar awal”..aku da xlarat nak bawak pewot yg beso..hehe..ngade disitu..
Kalau dulu, aku tak berapa percaya dengan word instinct ni, sebab kadang2 instinct tu menjadi,kadang2 tak..so,bagi aku instinct kekadang boleh pakai,kekadang tu tak..till lah hari yg sgt nervous bagi aku – 8th June 2011..hari tu lepas balik keje,aku cam biase rilek2 dirumah,makan2,lepak tgk tv dengan en.hubby....tengah syok2 tengok tv tetibe NALURI keibuan aku terasa cam aku akan bersalin awal..tapi aku tak cakap dengan en.hubby pun,yela malas nak bg dia risau sbb dulu aku penah cite kat en.hubby yg baby kalau lahir 8months ni tak leh survive utk hidup..kalau lahir 7 bulan org kate baby boleh hidup.. so,sebab tamau en.hubby risau aku pun xjadilah nak cite kt dia..silelah percaya yg ini hanye MITOS..aku dah alaminyer okeh.. hidup & mati seseorang hanya Allah yang tentukan..so,jangan buat kesimpulan macam tu..wat takut org jer.. aku pun takut jugeks.. Lepas ignore perasaan INSTINCT yg tetibe datang tu aku terus masuk tido dengan lenanya.. Tetibe aku terjaga dalam pukul 2 pagi camtu,aku terasa nak buang air, terus aku bangun dan pegi toilet then..jeng jeng jeng..…bersambung..hehe..aku akan sambung cite ni in next entry.. see yaaa!

August 09, 2011

two months now ;)

cekci~cekci ckek

Holaaa..my baby turned 2 month old today! Alhamdulillah..semakin chubby & bijak..hehe..

Emir dah pandai senyum2, hold mainan yg kadang2 terlepas pegang..gud boy mama! ;)

He's still fully breast feeding..Alhamdulillah..






August 02, 2011

Prolong Jaundice~

Susah ati kan kalau anak sakit & itu yg pernah aku rasa..dalam hati xtenang lansung..1st penyakit yg Emir dapat adalah prolong jaundice..dekat sebulan jaundice dia baru baik..macam2 dah buat, duduk bawah lampu kt hosp serdang,then balik kedah macam2 bagi dia makan & mandikan ape jer orang cakap boleh baik, semua aku & my parents ikhtiar, tapi still tinggi jugak(at that time dalam 200++)..at last aku pegi klinik kesihatan kt kg, diorang susuh aku pegi hosp amik darah since dah lebih 14hari..so, aku pun pegi, cian emir, asyik amik darah jer..lepas amik darah tu, until now aku xtau results dia..bile call diorang cakap sample darah hantar pg hosp a.setar..so aku malas nak f/up sebab cukup je umo dia sebulan, semua kuning dah ilang =)
p/s: yg aku paling menci skali mase anak kite sakit, kalau pegi klinik gov, mmg diorang akan takutkan kite, cakap nanti baby u akan terencat sbb kuning akan effect dekat otak..bolehh? ko boleh tlg cakap positif boleh? Kite ikhtiar jer, yg lain2 Allah yg tentukan..aku lega sangat & Alhamdulillah anak aku dah fully recovered..btw, kalau baby prem mmg akan kene jaundice kan..lama atau kejap, Allah yg tentukan..
okehhh tu jer nak story..cite lame so malas nak flashback, terasa kesakitan di hati..chewahhh ;p


July 20, 2011

Emir 1 months..



Tecikkkk jer Emir..baju pon longar jer..xpe anak mama kuat smgt kan! Nanti
debab laa niehh..
Hehe..gelap kan kulit die..takpe..org kate kecik gelap,nanti besar cerah
la..harap2! ;)
Loves,
Mama Emir