resepi: sambal petai tempoyak

air asia promo, free seats again, again!

postage delay: skinny jeans

Pre-Order Closed

2nd batch pre-order skinny jeans now open :)

akhirnyaaaaaa, masalah settle!

Skinny Jeans: Ready Stock

Escapade 2013 : Gold Coast Morib Resort

email yang pelik lagi memalukan!

best friend forever, or bff

February 15, 2013

resepi: sambal petai tempoyak

memandangkan bos 2nd half hari ni dan keje pun takde lah bertimbun sangat, boleh la rajin-rajin update blog yang dah lama terbiar usang..gituuu..

aku tengah lapar sebenarnye, pagi tadi breakfast dgn nescare ipoh white coffee dgn potato bread 3 ketoi, pun lapar lagi..acanerrr nak kurus?

maka, dengan perut berkeroncong, aku mempersembahkannn..menu dinner semalam, very the delicious untuk tekak aku yang very the kampung..
aku tak kisah orang cakap aku perasan sebab puji masakan sendiri, sebab laki mak sukaaaaaa noks.

yang sebelah kiri tu namanya sambal petai tempoyak, fevret en.hubby. dia request nak makan ni semalam walaupun bini nak makan sambal udang petai T___T redhoooo..

sebelah kanan tu pulak, pekasam yang mmg dah terperap lama dalam peti. aku beli di lenggong kot? area tempat orang memang buat pekasam, femes lahh pekasam dekat situ.. ade lagi balance stock 2 ekor, memang masukkk sangat dengan sambal tempoyak tu..laki bini menambah tiga pinggan..ade nasi lebih sikit, kalau ikutkan hati nakkk je habiskan, tapi en.hubby suruh pikir waras sikit, kalau aku tambah lagi..overload kang muntah, ape pun tak dapat..baik semadikan nasi yang tiga pinggan tu elok-elok dalam perut..
si isteri, baiklahhh..saya yang menurut perintah. so nasi lebih & lauk sejemput yang lebih aku simpan dalam peti..bole repeat malam ni :) :)



 aku tak ingat aku penah tulis resepi yang sambal petai tempoyak tu kat blog ke tak (malas nak cari) so aku nak tulis lagi sekali kalau dah ade. untuk ingatan aku yang selalu lupaaaa bahan-bahan nak masak mende ni. jangan mintak resepi pekasam okk..i pun tak pandai. mak i retilahhh.

dialog semalam lepas amik emir dari rumah bbsitter, marathon ke kedai-kedai terdekat cari petai.

en.hubby: petai je kan takde? ikan bilis ade lagi kan?
si binik: haah, ikan bilis ade, petai je. kalau takde cari kat kedai satu lagi, kalau yang dah kopek pun takpe..janji petai.

si suami angguk, lalu keluar dari kete. sebelum menapak dah dengar kot si binik menjeritt..

si binik: yang.........kena letak santan ke tak ehhh?
en.hubby: ntah, mane abang ingat..
si binik: pulak, so acaneerrrr? takpe, beli jelah,kang kalau kena masuk, dah ade.
en.hubby: baiklahhhhhhh (dengan muka yang grrrrrrr)

sampai je rumah, standby bahan-bahan segala, ready nak masak, campak segala..last sekali santan..
nak masuk ke tak nak, takpe cubalah letak sikit..
pastu tiba-tiba rasa genius, eh ehh kalau tak letak acaner nak berkuah, menda ni bukan tumis pun. haah letaklahhhhhhh..kuat-kuat jerit dari dapo "kena letak santanlahhh bang, kalau tak, mane nak ade kuah"

takde jawapan dari sang suami, benciiii.
T______T

sekian, dialog pak pandir dan mak andeh dari dapur.

dah melalut, meh aku bagi resepi, tak nak try takpe, sebab sekali try mesti korang addicted..muahaha..
kisah benarrrr sebab aku pun tak pernah try before, tapi sejak sil aku buat and en.hubby cakap ni fevret dia, terus belaja and setiap kali masak ni, mesti aku makan dgn laju & berselera, addicted lah kan? :P

cara masak yang simple lagi menyenangkan

bahan-bahan
ikan bilis kopek
petai - potong kecik-kecik
10-20 biji cili burung -ikut korang nak pedas ke tak
kunyit - 1/2 inci je
tempoyak - 2-3 sudu
santan - 2 cawan

cara-cara
i. tumbuk cili, kunyit sampai hancur, lepas tu masukkan tempoyak, gaul sampai sebati. 
ii. amik periuk, satu kan semua bahan. gaul sampai sebati jugak, kemudian baru masukkan santan.

masak dengan api kecik, jangan sampai pecah minyak, danggggg! sedia untuk dimakan.
lagi lazat kalau ade ikan pekasam dengan budu..fuhhhhhhhhh, terangkat!

menu emir, senang sajor. masak ayam kicap memang licin nasi sepinggan. anak mak telan je ape yang ade.


air asia promo, free seats again, again!

air asia promo is happening now 
:) just only for today, and travel destination to borneo city.

ada plan nak ke sabah or sarawak on April? so pls grab this chances.

aku dah check, for 2 adults and 1 infant, total cost pegi balik RM204 sahaja, fly from KL to KK

ohsemnyeee! tapi sayang, April aku dah ade plan cuti-cuti Malaysia, kalau tak bole terbang ke KK ;(

and, to Kuching pulak RM496 for 2 adults and 1 infant, still consider cheap kalau nak compare bukan time promo kan kan?

dah macam embassador AA dah mak incik kannn  ;P





harap-harap this end year, ade lagi promo. nak terbang ke borneo.

aku sekarang tengah plan nak holiday, at least once a month, tak kisahlah dekat or jauh, balik kampung or what, but its still consider as holiday sebab tak perlu datang kerja and cuti tu aku spend time with my little family je, that's holiday means to me :)

Jan - Gold Coast Morib - done
Feb - Fly back to Kelate - soon
March - belum pasti, either melaka or pangkor..planning for a short vacation on our birthday :))
April - Kuantan, cherating or Bukit Gambang? Belum pasti, tapi confirm akan ke Pahang, bff wedding.
May -Balik kedah, kalau ade duit lebih, plan nak ke Langkawi.
June - Kelantan again, niece wedding. Plan nak extend cuti, holiday ke Terengganu :)
July - No plan yet
August - No plan yet
Sept - No plan yet
Oct - No plan yet
Nov - No plan yet
Dec - Sabah/Sarawak

itu saje, semoga tahun depan ada rezeki lebih, boleh plan vacation jauh-jauh sikit, oversea ke?
insyaallah :)








ramai yang sms and email bertanyakan pasal skinny jeans, ready stock ade few pcs, nanti aku update color and size ye? insyaAllah, 3rd batch pre-order akan diopen by early March. Anything aku akan announce dalam blog ok?



February 04, 2013

postage delay: skinny jeans

salam, dear customer skinny jeans ku sayang, just nak announce yang mana hari ni tak sempat nak buat postage..semalam tak sempat nak packing semua, so akan dicontinue malam ni, esok i post semua ok?
pos laju akan collect esok, minta maaf banyak-banyak :)

ai is tak sihat, so packing pon selow milo, ihihi..

thanks for understanding, once post esok i akan update tracking number sorang-sorang.

thank you thank you!

February 02, 2013

Pre-Order Closed

Order officially closed, thanks to those yang dah place order & make payment.

InsyaAllah, esok malam I akan start packing (siang I pegi attend en.hubby's friends wedding)
then I will sms all of you untuk advise balance payment to my account.

Maybank account: 162302603669 (Noor Hayati binti Rameli)
CIMB Bank account: 12051408594522 (Noor Hayati binti Rameli)

If  use M2U/CIMB Clicks, please include my email sbg email notification: hayati.rameli@yahoo.com
Then email me your name, address dgn phone number for shipping purpose.

For customer yang dah buat full payment, I will post on Monday then update uols the tracking number afterwards.

Kepada customer yang dah inform nak order, tapi belum buat payment, pls do so then notify me via sms/email asap ye, else your order will not in the list.


Million thanks darlings! :)


2nd batch pre-order skinny jeans now open :)

 UPDATE 11/5/2013: ANNOUNCEMENT: AKU DAH TAK JUAL LAGI SKINNY JEANS. ATAS SEBAB-SEBAB KESIHATAN. TERIMA KASIH.

 


*sticky post -- please scroll down for new entry*

Order open from today (29/1/2013 - 2/2/2013 sahaja)

stock ETA: sabtu (29/1/2013)
sampai pada supplier yer, maybe petang sabtu or pagi ahad aku akan pegi collect stocks.

postage: start on Monday (4/2/2013)

Price: RM 48 
include postage ke semenanjung sahaja, sabah & sarawak please add RM2.

colors available:

1. baby blue
2. baby pink
3. pink
4. purple
5.  yellow
6. turquoise
7. light orange (color like carrot susu)
8. red
9. green army
10. light purple
11. electric blue
12. baby green
13. shocking green
14. mustard (color yellow+dark gold)




tu sahaja color yang available as confirmed by supplier.

Size (S)-(26/27)
Size (M)-(28)
Size (L)-(29-30)
Size (XL)-(31-32)
Size (XXL) - (33-34)

if berminat, sila email to: hayati.rameli@yahoo.com

if possible, please use email yer, sms second alternative in case kalau aku tak reply email, sebab last order ramai sgt yang tanya thru sms sampaikan aku dah termiss-out few order. So kena check one by one, very tidious job, so please consider guna email dulu yer :)

aku akan reply within 1 day, insyAllah :)

last batch aku mention color dibawah adelah mustard, tapi aku silap, its light orange ye kawan-kawan..
sbb tu stock takde, sbb aku salah bg color..aku dah refund to those yang request to refund. so now kalau nak order below color, cakap color light orange yer, color dia macam carrot susu :)


ni color mustard, yellow+ dark gold



thanks :)

akhirnyaaaaaa, masalah settle!

setelah penantian hampir sebulan, akhirnyaaaaaa masalah vertical line kat tv yang aku story DULU dah pun settle!

alhamdulillah, fuhh walaupun tunggu lama, ianya berbaloi! sebab? diorang ganti panel baru, means screen baru tau..tapi untuk orang yang dah lama sangat pakai tv tu, mungkin nampak perubahan..macam aku, 2 weeks beli, tiba2 menda tu muncul, so even tukar panel baru pun, macam takde effect sangat..like macam kawan aku, dia pun ada masalah yang sama, mungkin dah pakai lama kot, so dia cakap, bestlah macam beli tv baru..eheh, yelaa tukar seketoi kan..

aku ada post dekat fb issue ni, rupanya ramai yang senasib..tak ramai orang tau masalah lcd/led/plasma n..even aku pun tak kaji kalau masalah ni tak timbul..dia bukan ikut brand ye kawan-kawan, pakailahh brand ape pun, ni adelah common problem yang akan muncul tiba-tiba, lambat atau cepat je..kalau cepat, still under warranty, alhamdulillah lah..boleeeee claim..

kalau dah abih warranty acaner? bak kata tech samsung tu..you tak payah repair..beli je tv baru..sebabnyee cost nye adelah same okeh, aku baca dalam forum mau cecah 3-4k depends on screen size..fuhhhhhh!


masa mula-mula sampai aku dah cuakkk dh, apesal 50'? aku punya 46' jeeee..alamak salah parts ke? terus tanya si Leong tu, dia cakap kotak sajeee..ohh nasib baikkkk..yang member aku tu pakai samsung jugak, mula-mula tech datang amik gambar problem dgn serial number, lepas tu balik..2 minggu lagi datang kot nak repair parts, sekali salah parts..balik pulakkk..apelagi hanginnn la dia..lame kot tunggu, nasib baikkkk lagi aku.. :)

dah la set appoinment dgn Leong ni patutnya ari sabtu (arinila) tapi since aku kena keje, aku sms bgtau dia nak tukar date, nasib baik laaa 2 hari lepas (khamis) dia call masa aku dah sampai rumah cakap nak datang, dah on the wayyy..fuhh lega! tak payah amik cuti :)


aku tengok diorang buat 15 mins pun tak sampai, yang lama sangat pun time nak buka skru jee..bukak semua lepas tu pindah litar semua letak atas panel baru, skru balik, done! serious senang gila..kalau aku ada parts,aku ponn bole buat seniri, hahaha..

so, sebagai pengajaran..just nak remind, those yang ada problem cm aku ni, pegi laju-laju cari warranty card pastu call service centre suh diorang tukar sementara dalam warranty..kalau tak..menangis tak berlagu pun tak guna, jadi gunalah duit bonus anda beli baru yehh T_______T




pesanan ke-2: skinny jeans order akan ditutup pada pukul 9pm malam ni. those yang dah confirm order tapi belum buat payment, pls do so..else order korang takkan masuk dalam order list aku, thanks!




January 29, 2013

Skinny Jeans: Ready Stock

 UPDATE 11/5/2013: ANNOUNCEMENT: AKU DAH TAK JUAL LAGI SKINNY JEANS. ATAS SEBAB-SEBAB KESIHATAN. TERIMA KASIH.



million thanks kpd customer yang dh beli skinny jeans 1st batch yang aritu..thank you, terima kasih..rasa-rasanya parcel dh dapat kan? aku dh sms tracking no last friday :)

kepada yang last minutes cancel order, or aku inform size takde dalam stock.. aku dah refund. ada yang sms mintak refund asap, pun dah refund sebelum aku pegi holiday aritu..no worries, aku takkan amik duit orang :)
just ade sorang lagi aku belum refund, dah sms inform dia..arini sy buat transaction ok?

since banyak sms & email yang masuk tanya ade stock lagi ke tak,meh aku clarify kan yer..actually aku tak simpan ready stock dalam tangan..semua base on customer order..tapi once jumpa supplier aku akan amik extra jugak lah untuk customer yang tiba-tiba tanya ade ke tak lagi kan, tp tak banyak dalam 5-6 helai je, limited size and color, lain-lain still kena pre-order..sebab tu aku nak deposit, ini menunjukkan komitment korang & aku..kalau takde deposit, bila-bila je bole hilang kan?
 
memandangkan ramai yang berminat, aku akan open lagi slot untuk skinny jeans order for 2nd batch..insyaAllah latest by malam ni aku update ok?
as per informed by supplier, stock maybe sampai this saturday, so insyaAllah saturday petang aku pegi amik..tapi, aku inform awal-awal, in case size or color yang korang nak takde, aku mintak maaf banyak-banyak, maybe aku akan sms untuk change color lain, or refund. tu je option yang aku akan bagi. dan color jugak, taklah sama dengan yang dalam gambar, quality gambar ikut pada quality camera & faktor pencahayaan jugak..harap semua paham ye :)

and ada yang bertanya ttg quality skinny jeans yang aku jual, so far bagi aku quality yang elok, aku pun pakai, so far so good..janganlah expect dia sehebat brand yang dari designer butik, ianya ialah made in china, so don't expect the unexpected, kalau korang tak kisah about the brand, bole order..takat nak buat collection candy color pants yang tengah hot ni, takde hal la kan?

so ni ade few ready stock yang still available, sape-sape berminat, bole email aku yeh?

*sorry color lain sikit sbb flash camera*

pink -size XL (1 pc)

 gold - size M & XL available

 dark mustard - XL

light blue - XL


sesiapa berminat bole roger yer, pay and post..
:) thankiu!



Escapade 2013 : Gold Coast Morib Resort

salam :) kembali selepas long weekend!

just nak story our short vacation ke gold coast morib..aku purchase dari street deal, last month..
meh aku bagi review sikit pasal gold coast morib..aku bagi 3/5 lahh untuk resort ni so far..

location -- morib dekat je kalau ikut klang..aku pegi ikut sepang,masuk bagan lalang..hehe confius dengan gold coast sepang, and kitorang sesat sampai kesana..haha, tak pasal-pasal kena marah dgn en.hubby, dah la hp battery flat, xbole guna gps dh..last option, call mysil yang dh pegi last week, dia cakap kt morib..deyyy dah terang-terang orang cakap morib,lagi nak baca sepang..haha..oklah oklahhh jom kita follow signboard sajorrr T___T

 
parking lot, the apartment..tuan tanah pakai baju kurung sebab pegi attend wedding kawan en.hubby dulu..
 
the entrance view from my room

accomodation - so far so good, aku suka bilik dia..simple yet modern! dengan four foster bed, ade jacuzzi, emir loves it! and rasanya GCR niade share dengan panasonic kot, dari tv,kipas sampailah ke econ semuanya panasonic brand :P asal takde special price untuk staff panasonic? verangan sangat luuuu!



environment -- ok la, ade beach, waterpark, garden sikit, decoration pun cantik so far :) tapi malam takde activity sangat, kalau bagan lalang bole makan ikan bakar kan?

food -- tak sedap, seriously..dinner, main course very the kemelayuan, ade nasi putih, lamb stew, sayur campur, sambal, ikan kering & ulam..thought ade laa western sikit, nan adooo..pastu side dish ade la mee, bihun jawa kot? tak rasa pun..then nasi ayam hainan, buah..tak variety sangat, and dari tekak aku & my friend cakap tak sedap :(


bile dinner tak makan secara bersungguh-sungguh, malam tu aku laki bini menggelupur sbb lapar..pukul 11 malam turun bawah nak cari meggi cup, tapi kedai tutup..terus naik bilik dgn penuh hampaaa..bancuh kopi cicah oreo..

breakfast pun sama, nasi lemak versi sambal sotong macam tiub tayar motor tu..liat gile, and sambal yang macam dah lama punya..cili hapak kot? kitorang just makan sikit, then aku makan roti letak
peanut butter & strawberry jam, emir lagilah..lansung tak makan.. :(

waterpark -- so far so good, tak lah macam sunway or what, tapi at least ade la variety jugak permainan dia..tapi aku & en.hubby tak main pun..sibuk melayan budak kenit tu, bajet macam expert, nak berenang, siap terjun dari atas ke dalam pool, hebat sangat lahhh..haha..mama dia yg panic takut anak tenggelam, or terkena besi tu..tp dia rileks jeee..anak jantannnnnss..hehehe

ok tu review aku, 3/5..kalau ade nak pegi lagi dengan normal rate RM600+ mungkin tak kot..kalau orang yang ade anak dah besar,pandai main slides ok la, bole had fun dekat sana, cheaper kalau nak compare nak check in dekat sunway kan :)

so jom layan pics pulak :)

swimming time, here we go!


tak cukup dekat pool, balik sambung dalam jacuzzi pulakkk
 
 
 
      
 
finally, he fall asleep at 9pm sharp!

the beaches, ni one of the exclusive restaurant yang ada..aku tengok most of chinese je yang masuk..mahal kot?



 the noty boy..spotlight pun nak sentuh






sekian dari tuan tanah :)

peace no war!


January 23, 2013

email yang pelik lagi memalukan!

tadi aku away kejap, masuk server room, screen dekstop normally kalau nak kemana-mana aku akan lock, so takkan ade orang bole suka-suka ceroboh desktop aku la kennn..tapi tadi tidak..aku lupeee menonong jee masuk server room, dalam 15 minit aku keluar (aku tak set auto lock/screen saver), screen aku masih show email, tapi ade email baru..korang nak tau ape????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
vongok gila sender ni..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 .
 .
 .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kot ye ponn nak cari customer, agak2 laaa der..email office kot..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.

hoiiiiiiiiiiii..agak-agak laaa..
kalau bos aku nmpk acanerrrrr? malu ai ok.....!

kang tak pasal-pasal dia cop aku gersang, mintak simpang oihhh..dah la aku sorang je gegirl dlm team..
cisss
 


 

January 22, 2013

best friend forever, or bff



aku percaya semua orang akan ade bff kan, tak ramai, sorang pun mesty ade..bff yang mane bole jadi kawan dikala susah dan senang..same goes to me..dari kecik sampai besar, dari zaman tadika, sekolah rendah, menengah, matriks, u and keje..

aku rindu semua bff aku actually..tapi takde mase yang 'in' utk kitorang hang out same2..
 selalu masa jadi alasan kannn? memang betul pun, macam aku mon-fri, keje pukul 7-7malam..weekend sabtu en.hubby keje, so time ni lah aku akan spend time dgn emir, kemas rumah etc..ahad, of course kitorang akan spend time bertiga, keluar shopping or just jalan-jalan..

dah tu cer habaq cemana nak keluar lepak dgn bff? like kawan-kawan aku mostly dah kawen & they have their own family too, yang bujang-bujang pun still ade, of courselah dating kennn..tak pon outstation, tak pon OT..semua busy, cemane dah nak together-together?

perasaan rindu dgn bff dah lame muncul, cewaahh..last week aku mimpi, one of my bff mase sekolah, dah kawen..tapi tak invite..sedihhhh oihh..mase wedding aku dia siap jadi pengapit..cemane bole tak invite aku? sobbs sobbs, dalam mimpi tu, dia bagi alasan sebab aku tak balik time dia bertunang, so kawen tak payah datang..boleyhhh? haha..insyaAllah dia akan kawen this coming april ;) aku akan pastikan aku balik..

lepas tu last week, aku mimpi, semua my bff mase matriks, ohhh semua okkk, ade 9 orang kot..last time aku kat matrik arau..satu bilik diorang allocate empat orang, tapi bilik super besarrrrr..katil double decker bole conquer sorang jeee..tapi aku dapat blik atas sekali, mix chinese and malay girl..aku bertahan duduk bilik tu utk 2-3 months je, lepas dapat gang, aku berhijrah kebilik orang..dok ground floor, siap susun-susun tilam lagi..ape ade hallll kan..janji aku ade kawan sekepala..dalam mimpi tu aku jumpa kawan-kawan yang segerombolannn tu pakai baju yang sama,macam dalam gambar kitorang dulu..ohh rindu ;(
now aku dah lost contact dgn semua, except yat, sometimes still get in touch jgk, the rest dah membawa diri bersama kenangan past 6 years!

my bff mase u adelah, my x-housemate, my x-classmate, now still in touch, tapi jarang-jarang..

and, my bff time keje pulak, of course nanis, she's my best friend ever..
still contact, and dia adelah penyimpan mohor besar rahsie-rahsie aku ;)

and now, here..i don't have any bff, or even chat mates..macam loser pun ade..
duduk diam-diam di cubicle sendiri, buat keje, gelak/senyum bila blogwalking..

haihhh..kehidupan..up side down!

dah tu je aku nak merepek..kalau tak paham motiff sila abaikan, tapi take notes on below announcement yer!



skinny jeans order still open until tomorrow 9pm only.
interested? pls sms to 0197357441 to place order :)
thanks!