Goodbye 2011, Selamat Datang 2012 ;)

entry semenet ;)

Progress ~SYABAS & TNB ::DONE ;)

Quotes of the day!

Fraud~Junk~Spam

Promise ;) InsyaAllah..

my lil baby : Emir ;)

Alhamdulillah...

Friends..they comes and go ;)

H.O.P.E:::A.M.I.N

January 03, 2012

Goodbye 2011, Selamat Datang 2012 ;)

Salam..

Wahh last entry was on 22nd Dec 2011.. ;) bersawang suda velog ai nieh..heh..sejak start renovation works ni kan..seriously bizi giler..tiap2 malam akan pegy tgk progress yg hmmmm…why? Later ai story okeh..

Now nak gebang skit tentang new year and last year! Hehe..org buat entry on 31st Dec baru la best..ni dah 3rd Jan 2012 baru terkedek2 nk buat entry…ampunkan lahhh yoo.. ;)

Now, I can officially says GOOD BYE 2011..

Thanks for everything..2011 terlalu banyak suka dan duka dlm familyku..

Suka? Of course dgn kehadiran my lil chubby baby – Emir ;)

Suka? Beli rumah..even kecik tapi cukup utk kami 3 beranak..

Suka? Hehe..kete jazz tecik kami…

Suka? Anniversary yg pertama KALI sebagai hubby & wifey

Suka? Mcm2 perkara yg best2 terjadi dlm hidup kami..

Suka? Terlalu banyak..pengalaman menjadi mama & abah for both of us..mmg memerlukan kesabaran yg tinggi..chewahh..

Suka? …………..yes ai loikee everything yg had made us happy!

Duka? Tak perlulahh distorykan..

Let bygone be bygone ;)

Moga2 tahun baru membawa suka & warna warni dlm hidup kami..

Ohhhh HELLO 2012 ;)

Welcome..

Hari ketiga di tahun 2012..ape yg telah terjadi?

Belum ade ape2..Cuma progress rumah masih spt biasa walaupun ade few things yg menyakitkan haty & perasaan..

Tapi..biarlahhh..Allah sentiasa ada..

Azam..harapan baru? Ehh ke wishlist? Hehe..

Semua ade..azam baru ai?

Semoga tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya..

Semoga aku & en.hubby kekal bahagia selamanya..amin..

Semoga Emir membesar dgn sihat & ceria spt kanak2 lain..

Semoga rezeki sentiasa murah untuk kami sekeluarga..

Semoga yg baik2 sentiasa bersama kami..

Yg buruk atau duka dijauhi..Amin..

Harapan?

Semoga duka 2011 takkan berulang lagi..

Harap2 anniversary ke-2 tahun ni dpt yg special dr tahun lepas..hehe..

Wishlist?

Bring fwd dari yg tahun lepas ke tahun ni.. ;P

Kate2 terakhir..

INSYAALLAH..semoge Allah merahmati hidup kita semua..AMIN…

December 22, 2011

entry semenet ;)

House renovation started! Chewahhh tak saba nak p tgk progress ;)
Ayah ai jadi mando merangkap supervisor!
Hopefully everything ok..
Insyallah..Amin
Nak kaler cam ijau ni..ape name ehh?
Pastu nak table top solid camni ;) harap2 laaaa tukang tu paham kehendak ai..

December 20, 2011

Progress ~SYABAS & TNB ::DONE ;)

2nd day at Subang..yerp masih kekok with people..why?

ntah..sebab 2years+ dah selesa with all the malay,tak ramai chinese..

but here..all chinese..i'm the only one malay gal here..laki ade 2 orang malay..

aku just sit at my place, if they need my help then they'll panggil to help..

so ok la..xde orang kacau..

me with my work only..simple kan? hehehe..

;)

ok,nak story pasal cerite pagi tadi..actually i took 1st haf day arini..sebab nak pegi ke TNB kuala selangor..last week I went to Syabas untuk buat pemasangan air..if nak compare between Syabas & TNB, charges Syabas lagi mahal..bayangkan lahh proses tukar nama & pemasangan semula (ni sebab owner lame dah pasang tapi kene potong) cost me bout RM500..serious aku tak expect pun sampai cecah RM500..paling tinggi maybe Rm250..hehe..senang2 jer nak murah..yerla..mule2 aku call Syabas derang cakap, "ok cik bawak salinan IC, S&P, then deposit Rm130"..for me yess murah! so dah reduce sikitlahh kan budget..boleh pergi ke bende lain..but? bile sampai sane jer..lepas dia check all details, dia cakap owner lame dah penah pasang tapi dah kene potong..ok,finelahh..aku just tukar nama then sambungkan jer la kan..suppose ritee? tetybe org tu kate, ok untuk pembayaran:

deposit : Rm100

komisyen charge: rm30 - korang kene keee?

plug - rm80 - yg ni aku xtau ape bende..tapi dia charge jugak..mls nak berbual aku byr jer lahh..pastu org tu cakap, nanti kite lantik contractor utk pemasangan.caj dia lain yer..aku? ok fineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

total : RM 210..

ok settle di syabas..

then ingatnyer nak pegi TNB terus..tapi mase amat mencemburui diriku yg bercoti sementare..hehe..so tak jadi..balik poie keroje..

so, harini terpaksa amik 1/2day lagi untuk settlekan keje2 TNB pulak..so bergeraklah kitorang 2 beranak ke destinasi yg hendak ditujui - Kole Slangor..hehe..sampai jer sane xde orang..so oklah..ingat bole lah settle dlm mase 15menet jer..sekali tidak yer..lepas org tu brief2 segale pasal owner lame punye accounts yg still ade tunggakan bla..bla..bla..then dia keluarkan form utk diisi..dlm ati aku..apesal laa xbagi awal,then senang aku isi sambil dengo..hehe..

Then dia suruh aku isi form, bagi salinan IC and S&P beserte setem hasil RM10 2 keping..then dia cakap, after isi all details kene pegy matikan setem dkt pej tanah kole sel..adehhh kene kuar balik..tapi nasib baik dekat..so pegy lah kesane..sesampai kt kaunter xramai pun..ade sorang pakcik tgh tunggu..aku ni kan batak..manela tau mati2 setem segale..igtkan lame..rupenye org tu nak cop jer..adehhh penat tau den kesana kesini..apesal pej hasil tak keluarkan authority utk pejabat2 yg perlukan mati setem ni, bagi jer cop tu satu kt derang..kan sonang kijo..hehehe..nak senang aje kannn..

ok,done with pejabat tanah then patah balik ke TNB..pastu org tu amik balik form then dia print out receipt atas nama aku..then kene bayar..tau berape kos aku kene bayar?

RM 250 sajork..haaaa ni bagus..seperti yg aku estimate..hehehe.. ;)

So..settle 2 bab..air & letrik..next renovation job yg akan bermula esok ;)

nanti aku update progress ..tapi kalau rajin laaa york!

December 19, 2011

Quotes of the day!

Nice quote yg ai terbaca dekat-dekat kedai The Loaf tadi..

If you have problem, “face it”..not “facebook it”!

I LOIKE..

Totally agree! Why? Most of ppl skrg ni ape-ape jadi jer mesti nak update dekat fb..nak bgtau whole world ape yg jadi..

Yeap including me as well ;)

Fraud~Junk~Spam

Korang selalu tak receive this kind of email? Pelik kan tactics manusia nih…last Friday saje lahh dok umah check2 personal mail, pastu tingat lahh lame xcheck spam folder..so sesajelahh open..
Then I noticed this kind of email banyak sgt dlm my spam mail..apeeelahh derang ni? Xde keje ke dok menipu org? sape laaa yg jadi mangse derang..tolonglah jgn percaye..sape lah nak bagi duit yg banyak kt kite..even masuk toilet pun kene duit, ni kan pulak derang sesaje nk bg..mmg xkan logic lahhh! So friends, beware oke! ;)
Seee yg bwh ni? Fyi, sepanjang my 24years of life, aku xpena ade accounts maybank..ape lahh lagi maybank2u kan??
So kalau aku batak nak bg info kt derang..mestilahhh aku akan kaji selidik bebetol..bukan main terjah nak bg info..
Sooo inilahh care penipu2 internet..desperate nak hack accts org kan..so hantarlahh spam mail..so who knows, sesape yg tertipu dgn derang..adelahh rezki xhalal derang dpt..
Lagi satu selain dari gune internet, sometimes they use credit card as medium utk menipu..aku xtaulahh mane derang dpt no card tu? Pelik kan..yg hanye akan tau bank/company yg keluarkan kad tu..the rest mmg org xkan tau..aku penah kene fraud case card credit..tapi amount xbesar just 5ringgit..for celcom e-bill..aku xpenah gune this kind of service, tetibe masuk dlm bill, then terus call customer service & they claim that one as fraud case..nothing can be done actually..they just asked me isi form then they’ll investigate..tapi sampai skrg xde info..xpelahhh just 5 ringgit? Kalau 5 rat or ribu? Mmg hari2 aku buat follow up call..muahaha..
Hmm..semakin maju dunia & technology, semakin ramai penyangak & mangsa yg akan tertipu..okeh sekian hypothesis di pagy hari..
p/s: arini officially bersiaran dari empire office ;) kekok..serious macamm…….masuk tmpt keje baru..new ppl, new enviro..xpe,lame2 biase ;)

December 15, 2011

Promise ;) InsyaAllah..

many things yg i nak share dalam ni..pics rasenyer beratus2 yg dah put in Q..
tapi?
heh..since office kan block access ke blog..so mmg xkan ade mase..
malam? sibuk dgn rumahtangga..hubby & enbeg kesayangan ;)
so..nanti..insyaAllah will share all those things that I think I should share with the readers..adeke? ;)






p/s: before this i just update blog thru mail,easy & sgt convenient!

my lil baby : Emir ;)


See..what he had done? mule2 ok jer baring atas toto..last2 bungkus diri sendri..


Big boy yg dah sibuk nak pegang botol sendri..bile malas? jgn harap..mama jugeks!


ohhhh ;) hansome boy mama! ahaha..


biscuits ke? its a rusk..kan?

boring ;)

faces of Emir..smile..smile!


;)



Loves,
Mama's Emir

December 14, 2011

Alhamdulillah...

Alhamdulillah…Syukur padaMu Ya Allah…
Dalam kepayahan…kau berikan kemudahan kepada kami…
;)

Friends..they comes and go ;)

We need friends for many reasons..
all throughout the four seasons..
we need friends to comfort us.. when we’re sad..
and to have fun with us when we’re glad..
We need friends to give us good advice..
We need someone we can count on to treat us nice..
We need friends to remember is once we have passed..
Sharing memories that will always last..
************************************************************************************************************************
30th November
My teammate officially resigned from here…
Gudbye & Gud Luck dear Rajes ;)
Till we meet again yea!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tomorrow~ 15 Dec 2011…
Again…one of my friends will be leaving as well…
I learnt lots from her…
Thanks to Kak Nurul for being a gud friends & mentor to me since the 1st day I joined here ;)
She guides me, help me & shared with me…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
This coming Friday~ My last day for me…at F10…bukan resign yer…just change office…From Meru to Subang Empire…
Sedih…tapi I’ve my own personal reason…so,just go…
Here…F10, I’ve created a lots of memories here…gaining knowledge, experience…make friends…gossips… ;)
Happy sebenarnyer dekat sini…I have understanding bos, kawan2…yesss sayang nak tinggalkan kawan-kawan…seriously!
especially my chat mate,gossipmate…Nanis
Lepas ni for sure takkan ade lagi org spt die…yg hari2 aku share…everything…
Die pendengar & pengossip yg baik…hehe…will miss her…a lot! *Hugs*
Kak Siti…seorang umi yg baik…hehe…she shared a lots info with me during my pregnancy…and also kehidupan rumah tangga…and gossip…always!
Eika, Kak Yan, Lina, Zsa-Zsa, Ain Ghaz, Ain Sopi, Jem, Teha, Choo…they’re great & wonderful friends that I ever met…thanks…thanks…and thanks…
Zila, Yap, Kerk, Paye, Kak Gee, Kak Maz, Kak Yus…a big thanks to all of you! ;)
Last but not least My HOF~ Mr.Lew and all of F10 colleagues ~thanks give me chance to be here…
p/s: ehhh semangat buat notes cam nak resigned jer kan? ahaha…
it just an appreciation to them…eventho I knew they won’t read this…but at least…I wrote sumthing…
bak kata nanis ~ friends come & go…life must go on…hehe ;)

H.O.P.E:::A.M.I.N

Penantian itu suatu penyiksaan..
Ya Allah
Kau permudahkanlah segal urusan kami..
Amin Ya Rabbal Alamin..