Air Asia FREE tickets!

tweet, kelantanese dan gossip

what arab's do?

AZAM 2013

SAYONARA --twenty|twelve

emir dan blog, kesayanganku

ohsem deal..aku terjebak lagi dan lagi...help!

100% original, branded lagi..sape takmau kan? jom tengok :)

mimijumi bottles

12R Poster Picture from Groupon

January 05, 2013

Air Asia FREE tickets!


SEPANG: Prime Minister Datuk Seri Najib Razak today announced the implementation of the '1Malaysia Integration Programme' together with Air Asia, which sees a free air ticket offer by the airline for routes between Sabah, Sarawak and the peninsula for a specific period

sounds good kan?

It is learnt that more details on the period and the contents of the '1Malaysia Integration Programme' with Air Asia would be announced by the airline next week.



 how i wish this thing comes true.
air asia, please announce earlier..when, when, when? senang nak plan for holiday *wink

read HERE for more details,but yes please put your politics face here ;P

tweet, kelantanese dan gossip


perlu ke tweet macam tu?
 kan tak pasal-pasal je kena banned dengan orang, kena kutuk/maki free.
bukan nak back up or ape lah, yes i'm married to kelantanese guy, menjadi menantu kpd org kelantan, ade kawan-kawan dari kelantan, takde ape-ape masalah pun..takde yang pelik.
mungkin slang je lah yang jadi masalah, tapi small matter, boleh belajar kan?

dik, awak tak kawin lagi..jodoh semua Allah yang tentukan..kalau Allah dah tulis, jodoh awak dengan orang kelantan, redho ke tak?
dari mana pun pasangan kita, even pelik macam mana pun, kalau Allah dah tentukan..nak tolak?
tak paham zaman sekarang ni, makin canggih teknologi, makin takde takde adab..
kalau ye pun ko tak suka, keep it deep inside your heart, jangan kecikkan hati orang..
ko takde kawan-kawan kelantanese ke?
ape perasaan diorang bila baca tweet ni?

--------------------------------------------------
aku keje arini..best kan? uhukk..arini diconsider as normal working days sebab replacement untuk raya nanti..nak story pasal gossip mak-mak..
aku jarang sangat nak breakfast/lunch di cafe..kalau betul-betul lapar, baru lah merayap ke cafe...
tak feeling betul kalau makan sorang-sorang kan? sebab tu aku lagi suka beli roti & susu je..tahan sampai ke petang :) kira diet sekali lah..kang balik rumah melantak nasi dua pinggan T____T

tapi kadang-kadang best jugak makan sorang-sorang ni, sebab aku akan pilih meja ikut suka hati aku, tapi yang penting, meja tu semua pompuan and melayu..so pagi tadi, disebabkan kebulur tak semena-mena, aku menapak pegi cafe, plan dalam kepala nak beli roti je, sekali nampak kerabu mangga..terus laju-laju amik nasi letak dalam pinggan, amik ikan seko, lepas tu senduk kerabu banyak-banyak dalam pinggan..bolehh?
hehe kerabu dia sedap wehhhh..

settled bayar, aku pun nampak ade seat kosong, sebelah nye ade dua orang ahkak, dalam 30-an kot..
since nak duduk sebelah orang, aku pun senyum lah..ahkak sebelah aku ni tegur, ehh new staff ke?
aku cakaplahh takdelah kak, dari bulan 3 tahun lepas..dia cakap ohh tak penah nampak..aku pun senyum je lah..makan best kot..sambil denga dia dok gossip-gossip..

dialog 1:
ahkak a: ehh yang si bini mamak ni bini dia dah resign eh?
ahkak b: laaa bini mamak ke? selera pulak dia kawen ye..budak ni lama pulak tak nampak..laki bini keja satu tempat..
ahkak a: bla..blaa..blaaa
ahkak b: bla..bla..bla..

motif nak kutuk orang punya selera? dah jodoh diorang..

dialog 2:
ahkak a: ehh si zana tu tak jadi nak join kutu mangkuk
ahkak b: lahh pulak dah..hari tu beria sangat..dah bg nama kan?
ahkak a: yelahhh bg nama, ni dah nak start bayar cakap tak mampu pulak..aku cakap laa..kak, 50ringgit je sebulan..ok lah tu zana nak murah mana lagi?
ahkak b: itulah, dia selalu cakap duit tak cukup, laki bini keje tu..tah kemana lahhh duit dia..
ahkak a: ehh aritu dia cakap, duit dia lahh yang bayar semua, laki dia makan jee dia tanggung..lain-lain keta, rumah, anak sekolah semua si zana tu tanggung..
ahkak b: ishh ape pulak macam tu, aku lain..bila gaji je, laki bini sepakat, aku tau gaji laki aku berapa, gaji aku berapa..so aku bayar semua dulu,balance kang tulah belanja..pelik pulak zana ni..membazirlah makan beliiii aje bla..bla..bla..

motiff ape ko nak kutuk cemane orang bebelanja kak oiii?
ade tau ke gaji dia berapa, laki dia berapa?
macam mane perbelanjaan diorang sebulan..lain orang lain kak..
mungkin gaji akak dgn laki akak tu cecah 10k sebulan, orang tu 1k jee..

sepanjang 20 minit aku dekat situ, macam2 cerita aku dengar, pasal si polan ni dgn polan tu..
macam-macam diorang tau..hebat, multitasking kan?
 T______T




p/s: aku boring sebenarnyee keje ari sabtu, sampaikan gossip orang pun boleh jadi entry blog..haha


January 03, 2013

what arab's do?

entry pertama untuk tahun 2013 --dah ujung-ujung waktu balik, baru gigih nak update belog..
alasan biase, bizi uols..

hati tengah tak best ni..tetibe rase nak marah jeee dengan en.hubby..
nak menolong orang biar berpada, be it adik beradik sendiri pon..
kalau kita la kan mintak tolong orang, sanggup ke kita push orang tu?
macam case en.hubby sekarang, dia tolong kakak dia liaise dgn my abang beli keta baru..
dah dekat sebulan kot pending, macam-macam issue, kadang-kadang aku pun terlibat, which sometimes rasa nak marahhhhh je..sebab kakak dia tu jenis tak paham the procedure jual beli keta..
asyiklahh dok push adik dia nih..aku as bini pun tension..
reason akak dia sebab nak balik kampung cuti skolah dgn keta baru..cuti skolah dah nak abih, keta tak dapat lagi..tak pahammm aku..kenapa sebelum ni bolehhh je balik dgn keta lama, asal nak jugak tunggu keta baru? motifff? reason dia, sebab adik beradik kat kampung dah tau..so malu lahh kalau tak balik keta baru.. *sigh*

yang menjadikan issue ni lama adelah, pasal loan, lepas tu urusan yang melibatkan 3,4 negeri..which mySIL dok pahang, buat loan kedah/penang tak ingat, then nak register number KL..boleyh nak cepat?
sape penah beli keta, sure tau how is the procedure, kalau nak cepat liaise sendiri..

so sampailah semalam my abang cakap, keta boleh keluar by this jumaat..so yang menjadi issue dekat sini is...husband mySIL cuti dah beku sampai next month, so takde sape nak pegi amik keta dekat kedah, so nak tak nak si adikni lah yang kena relakan diri pegi amik..memandangkan dah balik kedah, of course laaa aku nak ikut kan? alang-alang balik kampung, harus la aku follow....tapiii, this saturday aku kena keja sebab nanti masa raya akan amik replacement leave ni..so en.hubby pun paham..he said kita tukar plan next week jelah balik ambik...tapiiiiii mySIL ni tak paham..nak push jugak adik dia..nak suruh amik keta minggu ni jugak? ape hallll? hoihh kang tak pasal menda ni bole buat aku laki bini gadoh kang..

sebulan dua bole tunggu, seminggu dah tak boleh..hmm..nak nangis ponn ade..
*symptom nak period--emosi tak bertempat*

sekian entry luahan hati..aku tak pasti mySIL ade tak blog aku..kalau dia baca, harap paham..
to en.hubby kalau bace ni, harap paham yer, ma takde tempat lain nak luahkan..pendam lame-lame boleh sakit jiwa..

sebelum tu, just sharing dari emel yang aku dapat

look what arab's are building..













all finished. notice the size of the palm trees outside?


Remember,  this is in the middle of the desert.... The very  HOT desert where temperatures get up to 120  degrees..... 


unbelievable! 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.


but it's  true..... 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

put your impressed mode here :P

ok lah times up, nak balik..

kbai!

December 31, 2012

AZAM 2013

HAPPY NEW YEAR!
AZAM 2013

orang tanya, perlu ke nak heboh-heboh pasal azam? ehh perlu.......sebab?
maybe lepas heboh-heboh senang orang nak set dalam reminder kepala derang, sebelum 31st Dec 2013 berlalu, mesti akan ade reminder dari orang-orang yang dah save list azam kite dalam memory derang, so derang boleh remind kite balik kan if azam tu belum tercapai...wahh retis sangat wehh  :P

hehe, takdela..tak salah nak share azam kan? mane tau same, bole la berduet!

untuk 2012, aku tak pasti ade azam ke tak, dah tak ingat (nilah pentingnya bagitau azam dkt orang :P) so moh le kite move forward, abaikan 2012 yang akan berlalu dalam few hours ni, kita focus untuk year 2013 pulak..

antara azam-azam aku :

i. nak kuruskan badan especially tang peha --tanpa amik ape-ape supplement or weight loss program, bolehkah? skrg ni tengah hot product inchloss, founder dia Felinna, wife to my ex-classmate..orangnye memang cantiikkk..body dia sebelum preggy mmg selim melim, so tak susah kot dia nak kurus balik..well kalau tak berjaya secara natural, aku akan beli jugak inchloss ni..tapi aku jenis malasssss nak sapu-sapu ni..makan/minum ok skit :)

ii. preggy lagi --insyaAllah kalau ade rezeki, emir hari-hari dok berzikir sebut baby, baby..kemaruk sangat dah anak aku tu, so..kalau ade rezeki, insyaAllah..

kalau dah kurus lepas tu preggy macam tak berbaloi jeee kan? haha..xpelahhhhh..kire preggy dulu baru kurus balik :P

iii. cari kerja lain --frankly speaking, aku dah bosan duduk dalam manufacturing company, so I wish aku boleh jump lagi ke company lain, different industry :) semoga ade rezeki lagi..

iv. business - aku nak kembangkan lagi bisness ku..mammatots, brandelovers, semoga rezeki ini sentiasa ada..semoga tahun 2013 boleh bawak onggg dalam biz aku..hehe..

v. menjadi isteri, mama...yang LEBIH baik, dan hamba yang taat kepada pencipta-Nya..insyaAllah..


cukuplah 5 kan? kang list banyak-banyak, satu pun tak tercapai..
semoga aku dapat tunaikan semuanya..aamiin :)

SAYONARA --twenty|twelve

semua orang sedang berlumba-lumba update azam baru di facebook, kan? sesetengah tu say goodbye to 2012 and welcoming new year 2013..ragam orang, macam-macam status ade :)

aku pulak, last working day untuk tahun 2012, mood memang kelaut--nak pulak 95% officemate semua cuti, tinggal 5 orang je yang masuk keje arini..lagiiii lah suram office..tapi aku sukaaa..less people means less job :P *sebab tu bole update blog*


2012
365 hari, dah berlalu..macam-macam kenangan manis & pahit,semua dah kita lalui..
sama macam aku, my small & big family..

Jan - permulaan tahun 2012, aku mula berhijrah ke workplace yang baru..di empire subang..great working place, tapi orang-orang disana yang tak best, agak racist, certain people lah, some baik dgn aku..all went well, takde masalah sangat, so aku happy disitu..

Feb - bulan cinta, ewah, takde ape yang lain sangat last feb, keje, jage emir..all ok ok je..

March - last month aku working as TG staff, then aku jumpship ke company baru, macam-macam dugaan, Alhamdulillah sekarang ni dah ok, sometimes je la tak ok, tapi boleh lagi bertahan..but if ade offer yang lg better, I've to move on :P
bulan birthday kami :) tapi just celebrate between us je, makan-makan..that's it, tapi aku happy..

April, May - tiada yang berbeda, sebulan berlalu tanpa ape-ape masalah..

June - Emir's turned to 1 years old, plan dalam kepala nak buat makan-makan dkt rumah, invite kawan-kawan, tapi memandangkan renovation rumah pun tak siap sepenuhnya lagi, en.hubby cakap, kita postpone lah..*fine* so, we just have small celebration for emir's birthday..insyaAllah mama janji, next year kita celebrate grand-grand oke? :P emir kecik lagi, so mama bole buat alasan, cer tunggu dia dah paham birhtday nanti, harussss mengamuk..hehe

July - all went well, takde ape-ape yang menarik untuk dikongsi :)

August - Raya di kedah :) tapi raya kami kurang meriah sebab my 2nd eldest brother takde, so kemeriahan kurang disitu, tapi...untuk bagi tak nampak kejurangan disitu, so time raya lah kitorang buat akikah emir, raya 1st..entry tu pun masih dalam draft lagi..seeeee how busy i am..kalau ade masa nanti kang aku publish..hehe

Sept - bulan ni berlalu spt biasa..

Oct - Raya haji di kelantan, alhamdulillah semua ok ok saje :) and we had 2nd akikah for emir..kenapa 2 kali? sebab at first dah plan dgn en.hubby nak buat akikah di rumah MIL,kelate..tapi since my ayah insist nak buat jugak di kedah, so takpelah..kite divide, sekor kambing di kedah, sekor lagi di kelantan, fair enough kan? hehe..

3rd week of oct, emir was admitted..3 hari berkampung di KPJ, reason tak pasti..mula-mula the doctors said, sebab antibiotic..then 3days after macam dah ok sikit, actually tak ok sangat sbb emir still berak cair, tp sbb dia active, so tak risau sgt..doc bagi discharge..tapi, lepas discharge esoknye emir still berak-berak, so I guess bukan sbb antibiotic pun (my naluri said so)..then ajak en.hubby pegi umra, then doc just advised, continue makan ubat --smecta, monitor dalam 2,3 hari tengok if ok ke tak..dan Alhamdulillah, emir baik lepas tu..total cost dkt umra RM50 pun tak sampai, so my point here is, tak semua doc pakar tu bagus :P
for me, doc dkt KPJ tu tak professional, dia tak check ape-ape pun, just interview myself and buat assumption..IF kalau emir terpaksa admit lagi, I won't chose KPJ lagi dah..maybe Sime Darby or Sunway medical better kot kan?

Nov - mammatots, brandelovers dibawah FHE Marketing ditubuhkan..a new journey for us, nak berjinak-jinak dalam business pulak :)

dan harini 31st Dec, hari terakhir untukt tahun 2012, segalanya tercatat disini :)
yang mana manis, akan ku kenang sampai mati, yang pahit, biarlah berlalu pergi..


happy new year 2013, have a great year ahead, dear bloggers!



pics all googled -thanks

emir dan blog, kesayanganku

**entry dari dalam draft, just sempat published today :P **

hai belog kesayangan! ampunkan beta sebab mengabaikan kamu..hehe..mak bz uols..tak sempat2 nak update belog..belog walking pun kadang2 je.. *rindu masa-masa freeku*

hari ni ade masa free-free skit, so boleh la update kejap..banyak cerita nak share, akikah anak buah baru, pesta penang, emir's progress, gossip2..tapi tak sempat..tak sempat..takpe, takde orang rindu kan? T_____T

ape khabar bloggers? daku sihat-sihat saje, walaupun batuk tengah kong keng kong keng, tapi still sihat..en.hubby & emir pun same, alhamdulillah.. :)

emir now dah 1y 6months --how time flies kan? lagi 6 bulan cukup 2 tahun..dah bole jadi abang..kekeke..abang sangat, manja kededek-dedek..tensi mak incik..aritu aku saje usik dia, masa kat kampung, balik kenduri akikah anak buah baru, aku kiss baby, dia marah, aku pegang ditolaknya budak tu..kesian..aku acah-acah taknak sayang dia, menangisss..acaner nak ade adik? cer habaq..*alasan*

tapi now aku tau, dia teringinn nak ade baby..dkt rumah bbsitter ade baby rupanye..*baru tau* and the best things is, baby tu anak kawan aku..ex-officemate..baru tau weken lepas..hehe..no wonder lahh emir hari2 sebut baby-baby..rupanya  memang hari2 dia hadap baby..so teringinlahh kot..

ohh lagi cerita emir, now gigi graham dah tumbuh..hehe..mak sukaaaa..sebab sebelum ni aku tengok gigi dia dok la 8 batang tu..empat atas, empat bawah..takde tanda2 nak tumbuh yang lain..tapi keje dok mengigit orang tu still ade..pelik..until la last week, aku dok main-main dengan dia, kebetulan dia tengah bukak mulut memang nampak graham dah ada dua-dua belah, dah besar pun..iskk mak apekah ini, yang tak sedar?? bukan taknak check, susah bebeno nak suruh dia bukak mulut..nak hulur jari check? memang kena ngapp la lepas tu..tak pepasal jeeee..

 lame tak tepek gamba anak..ni baru transfer dari phone cokiaaa yang quality gambar adelah so-so sajee..

;)

love you till death..

trying to escape ikut tingkap..hehe

nak minum sendiri, mama jangan sibuk..

makan ponnn same..takpe,tumpah kang emir lap ;P

cranky sebab tak boleh ikut abah :)
an astronauts to be..bole jadi bella's boyfriend? *wink*
marah dr halina kang..hehehe

sekiannnn  :)

November 30, 2012

ohsem deal..aku terjebak lagi dan lagi...help!

dan akhirnya..................daku terjebak lagi...kenapa?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
suspen? aku lagi suspen..acaner nak habaq kt en.hubby?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
hehe..ok ok sudah..aku dah terpedaya dengan ini...



2D1N in Studio Suite with Private Bath & Jacuzzi + Buffet Breakfast + Buffet Dinner + Water Theme Park Admission. Only RM150 instead of RM664.

RM150 untuk semua itu? sangat ohsemmm ok..mane tahan..aritu deal RM250++ tak silap..
dah nak purchase, tapi hold dulu sebab takut takde cuti..now..here it is..

tak pedulik lagi dah..lagi pun aku amik 1st Jan, cuti new year, so shud be no prob..bole pegi awal skit..check in pukul 3pm, just kena amik cuti on Wed..ape alasan ehhh? *mc* je kot..muahaha..

dah lama teringin nak pegi sini..aritu plan nak g birthday last year, tapi tak jadi..so permulaan awal 2013, kena jugak start holiday, at least once a month kena pegi bercuti..ewahh cam banyak duit sangat..

so sesiapa yang berminat, deals is ON sampai esok kot ade..jan & feb few bilik still ade, march dah fully booked..aku tak hingin nak book march, sebab itukan bulan besday aku & en.hubby..mengharapkan bole pegi lebih jauh..kahkahkah..

dear husband, kalau baca ni..tolong plan dari sekarang pelissss..ahaks!

 kalau nak puchase, click here ;) kalau belum ade account dengan streetdeal, sign up dulu yer!

latest update

akibat taksub nak booking, aku terlepas pandang yang 27hb tu adelah ari ahad kan..which is public holiday sempena thaipusam..makaaaaaaaaaaaa laju2 aku call gold coast nak change booking, tapi dia cakap tak boleh...aisehhh..dia suruh call street deal untuk cancel booking..

terus direct call streetdeal & alhamdulillah berjaya tukar..cepat pantas dan tuntas wehhh  staff street deal ni..dia refund ke street deal account kita, bukan ke account bank, so dari situ terus purchase balik..and yeay!! bole pegi on thaipusam..harap2 takde additional charges la kan ;) jimat coty ai..

November 22, 2012

100% original, branded lagi..sape takmau kan? jom tengok :)

assalam.....................blog bersawang-sawangan :)

tak sempat nak update..rindu nak hapdate..takde orang rindu kan? ahaks...

iols kebizian sikit..dengan keje, dengan bisnes baru..hehehe

macam-macam kisah terjadi..ape tu? nanti later-later kita story eh..kalau sempat..insyaAllah..

internet kat rumah baru ok..lepas 3 hari betikam lidah, bertekak dengan customer service yang tak berapa nak bagi service tu..Alhamdulillah, settle jugak akhirnya lepas aku liaise sendiri dengan technician yang pergi rumah..nak harap customer service update? tak payah..simpan la air liur tu k..

kalau puncak alam dah ade coverage untuk P1, memang akan aku terminate streamyx ni..boleh sakit jiwa kalau terus support diorang..

ok dah melalut cerita pasal tenet pulak, sekarang ni nak story mory biz yang membuatkan aku bizi je seminggu dua ni..iaitu....jeng jeng jenggggggggg....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


ok sudah-sudah..meh nak cakap..korang minat barang original? yang branded? yang murah? gile sape taknak murah kan..of course la..ok kalau semua korang minat, so boleh join aku..kenapa? sebab aku jual barang yang 100% original, ada brand..ada dekat butik sekarang..tapiiiiiiiiiiiiii..dengan harga yang gila-gila..sangat murah...100% dijamin oleh aku..hehe

barang ape oihhh?


saba yer.. kita story pelan-pelan..
actually aku plan menda ni dah lama..dengan en.hubby..laki mak uols sangat gila barang-barang branded ni..especially baju,seluar, kasut, accesories sekali la..kalau cakap pasal baju,seluar..sorry lahh kalau dia nak pakai yang copy, cap uptown, china ke..nanti alasan dia baju tu gatal la, ketat la..kalau baju yang memang dia beli dekat butik, yang memang brand..even baju tu ade koyak pun dia belasah..ape ada hal, janji ori..

haaa camtulaaa perangai laki aku..so disebabkan laki aku ni gila brand, maka bini dia pon kena tempias..nak shopping? boleh..nak baju? boleh..janji yang original jer..kalau nak ajak beli baju dekat pasar karat je..tak payah..

ok,sound macam kaya sangat & belagak kan? tapi NO! kitorang bukan kaya sangat pun, sekadar hidup sederhana jerrrr..tak lebih & tak kurang..Alhamdulillah syukur dengan rezeki yang Allah bagi ni..

dengan obsesi yang laki aku terapkan ni buat aku pikir..tak salah pun kalau gila barang brand, ori ni..sebab ape? QUALITY! memang takde tandingan..alah membeli menang memakai orang kata..so, bagi aku sangat berbaloi...disebabkan habit laki aku ni dah mendorong kitorang untuk masuk ke business ni..yang sangat aku tak sangka sambutan dia hangat...wehh dah bunyi macam nak ajak orang masuk MLM dah..haha..bukan-bukan yer adik-adik, kakak-kakak..

aku cuma nak promote, nak ajak korang membeli dengan lebih bijak..nak barang ori? murah? no hal..
kitorang ade..boleh cari kitorang :) harga kompem2 lahh murah dari butik..

ok-ok dah kang melalut lagi.....ekceli.....kitorang tengah biz jual baju..original, branded lagi..brand yang femes emes? of course laaaaa..design pun cun..laki mak yang pilih, harusla..dia tu stock2 laki cerewet..kalau tak cun, sorry letak tepi....tak percaya?

jom pegi FanPage kami kat FB --> BrandeLovers Shoppe

ok,sini aku update jugak stock yang still available dlm tangan..kalau nak boleh email/comment kat blog ni..untuk biz ni, aku tak buat blog lagi..nanti-nantilah kalau ada masa :)

ok semua baju ni original inner tag masih ada, terbukti authentic, sama je macam korang beli dekat butik..kalau dah takde tag, aku akan remark dekat picture..harga dah murah sangat, termasuk postage lagi..ape tunggu lagi? jommmm shopping!

bayar harini esok aku pos terus..nak reserve boleh, tapi within 48hours jer..kalau takde payment, aku open for sale balik..jom cuci mate..


Brand: CK
Size: M
Harga: RM 38


 Brand: CK
Size: S
Harga:RM 38

Brand: CK
Size: S
Harga: RM 38


Brand: Forever21
Size: M
Harga: RM 38


Brand: H&M
Size: M
Harga: RM38


Brand: H&M
Size: M
Harga: RM38


Brand: H&M
Size: S
Harga: RM38


Brand: MANGO (MNG)
Size: XS
Harga: RM34


Brand: MANGO (MNG)
Size: XS
Harga: RM40


Brand: MANGO (MNG)
Size: S (inner tag dah takde, tapi quality superb sama je mcm butik)
Harga: RM 28


Brand: MANGO (MNG)
Size: S
Harga: RM 28


Brand: TOMMY
Size: M
Harga: RM38
 Baju ni jenis besar, macam kaftan pon ade tapi versi t-shirt, memang chun!

Brand: TOMMY
Size: S
Harga: RM38
 Baju ni jenis besar, macam kaftan pon ade tapi versi t-shirt, memang chun!


Brand: ZARA
Size:
Harga: RM38


Brand: ZARA
Size: S
Harga: RM38


Brand: ZARA
Size: S
Harga: RM38


Brand:FOREVER 21
Size: M
Harga: RM34


Brand: MANGO (MNG)
Size: XS
Harga:  RM28

sekian..nanti aku update lagi untuk baju laki pulak, sebab stock dah tinggal sikit jer..tak pasti mana yang dah sold out..kena check dgn en.hubby dulu :D


November 05, 2012

mimijumi bottles

mimijumi bottles :)

actually, belum sempat nak update dalam my blogshop..so publish sini dulu
kepade mommies yang nak order mimijumi bottles, boleh order yehh..details spt dibawah yer ;)


Not So Hungry Bottle 4oz
Price: RM68


Very Hungry Bottle 8oz
 Price: RM87

 Sangat lawa gile kan bottle ni? Even harga agak pricey, tapi kalau nak kira balik, ianya sangat berbaloi ;)

kepada mommies yang baru nak bercerai susu dengan baby, or nak start bottle feeding, tapi taknak baby keliru puting, penggunaan bottle ni very recommended ;)

Fakta tentang mimijumi bottles:

i. Puting Mimijumi
Dengan menggunakan teknologi terkini puting ini lembut seakan-akan puting ibu. Puting dibuat dari silikon yang selamat untuk bayi - mengikut piawaan yang telah ditetapkan dan tidak mengandungi latex. Bentuk dan warnanya juga dicipta khas untuk menyerupai payudara ibu. Jadi si manja anda tidak akan keliru puting.

ii. Material 
Botolnya diperibuat daripada plastik EMS Grilamid XE-3997 dari Switzerland dan memang terbukti selamat dan mendapat kelulusan antrabangsa. Lebih baik daripada plastik jenis PC, PP dan PES.Biarpun botol ini diperbuat daripada plastik namun ianya jernih dan tebal seolah2 kaca. Namun ianya ringan dan mudah dipegang oleh bayi anda.

iii. "Wide neck style"  
Memudahkan proses pembesihan di bahagian dalam botol
*Sekiranya anda ingin mensteril botol ini, sila buka plastik di bawah botol ini ya.

iv. Free from BPA, Lead, Phthalates, Latex.

v. Jimat duit anda!
Walaupun harganya agak mahal namun botol ini boleh digunakan sehingga 3 tahun dan boleh disteril sehingga 10,000 kali! Manakala putingnya tahan sehingga 6-8 bulan.
*Puting perlu tukar setahun 2 kali di bawah penggunaan normal


Nak order? SMS ke 018-2748331 or email mammatots@yahoo.com
please support me on mammatots.blogspot.com


 

12R Poster Picture from Groupon

akhirnya daku terjebak jua..hahaha..dah lama dok niat dalam hati nak beli groupon ni..poster picture..
nak deco-deco rumah..so harusla ada gambar tuan rumah kan..

aritu dah pegi survey kat kedai fujifilem area shoplot rumah aku tu, ade jugak buat poster, besar gebadak..rm100..macam logik..dia guna material ape tah, tapi plastic..memang cun..tunggu en.hubby approve bole la kot :)




tapi, yang ni aku purchase tanpe approval, lepas la kot..hehe..12R je pun..idok le beso mane..tapi bole la nak gantung kan..nak gantung gambar 4R secoet je nampak dari jauh..hehe
tapi best ade 6 keping kan..bole penuhkan tangga or ruang makan dengan gamba-gamba lomantik tuan tanah..hehe

aku beli yang include delivery, kalau self pick up tak tau bile bole pegi area kota damansara tu..working days je, public hol tak boleh..so kena tambah RM10, total RM38

 

harap2 berbaloi..kalau ok, bole purchase lagi..
plan nak deco-deco bilik emir nanti..bole gantung gamba dia banyak2 ;)
 nak review hasil belum nampak, nanti dah dapat aku buat summary yer..

kalau berminat, boleh beli SINI..promo ends 9/11/2012 nanti
aku takde share pape dgn groupon, mekasih ;P