Showing posts with label jobs. Show all posts
Showing posts with label jobs. Show all posts

Nak cari keje lain..HELP ME!! :(

decision has been made..

dilemma

Showing posts with label jobs. Show all posts
Showing posts with label jobs. Show all posts

April 03, 2012

Nak cari keje lain..HELP ME!! :(

As salam...

Sape -sape tau jawatan kosong dalam IT especially as system analyst ke..system tester ke..or information management..ape-ape la pasal system or IT..roger me pelisss..nak cari keje lain..

taklehh go on lahh kat sini..but for this time being..harus bersabar..pelisssss..help me..help me.. :(
kalau ade kabelll beso lagi best..hehe..

mode: crying

February 27, 2012

decision has been made..

salam peeps! its monday blues :) hehe..harini traffic sangat smooth..even tho lots of cars on the road kan..hehe for me lahh..sbb most of the traffic light akan turned to green when i reached at the junction..lucky kan? ;)

ok, finally the decision has been made and the love letter also safely reached to the manager..thanks boss :) -tengah menanti email dari boss untuk brainwash meeting.. haihh its hard actually..sangat-sangat susah untuk membuat keputusan..it's 1st time in my life..so that, everything should be in plan. Alhamdulillah gagahkan diri untuk hulurkan love letter kepada boss walaupon tangan mengigil-gigil..hehe..his reaction haruslah terkejut kan..and dia macam dah agak -mesty my other collegues yang dah resign semua camtukan..letak resignation letter dlm sampul kecik..pastu serah byhand kepada boss..haruslahhh tekejut orang tua tu kan..

he asked me, why? better offer? ntahlah bagi aku its not like better offer or what..its an opportunity for me..that's it..xde better or what..memanglah bagi orang new job tu better than current job kan..tapi selagi belum start new job macam mana kite nak classified it as 'better' kan..ntah-ntah current job lagi better..so, tak payahlah nak sebut better..its just a new chances, opportunity.. fullstop..

my senior manager pon shocked, dapat call dari dia on last Fri evening..menjerit-jerit tanye kenape..haha..but he's understand :) thank again..

and this morning my superior -senior exec replied my mail, and she sad..she still asked me, its better offer? and my answer still no. It's a chances for me.. :)

and..my collegues tak ramai yang tahu pun..nanis -surelah die orang ke-2 after my hubby kan..hehe..we shared everything ok :) kak siti, ayie and keyo..these 4 people yg i trust the most..and readers of my blog..haha tu pon kalau ade orang bace lah..kalau tak..4 orang tu jelahh tau..ihihi..

so, officially my last day at here will be on 23rd of March..only 5days after my birthday..should i called this as my birthday 'gift'? haha melampau!



February 23, 2012

dilemma

salam :)
aku dalam dilemma lahhh..tak tau nak pilih and buat keputusan..huhu..ok tell u what, regarding entry aku yang lepas pasal ni kan..ok, i got that post..alhamdulillah rezeki..tapiiiiiiiii kan..hati aku macam berat skek..dunnolah kenape..aku macam..em,perlu ke tukar keje sekarang? gaji they offerred me memang higher la compare now and the post pulak as executive..at the years of 25 dah jadi exec,sape xmau kan..tapi, ntah lah..sebab aku suke sangat googling and foruming kot..banyak sangat positive and negative feedback yang aku received pasal 'japanese company' ni..tapi if tak try kite takkan tau kan..

for en.hubby, my friends semua cakap, better accept and try, if tak boleh go on carilah keje lain..hehe..senangnyeeeeee..tapi betullah, tak kenal maka tak cinta kan..ahaks! so what should i do? i need to inform them by today..notice one months summore, tell all tgrians collegues that i'm leaving..haha bajet sangat..no lahh just all the bosses should know lahh kan..

by 3 pm today..i must have the answers..insyallah, hopefully any decisions that i made, ade hikmah disebaliknye..amin..

image telah diremoved sebab i dah sign deed of confidentiality form..so,company name i tak reveal ye lepas ni..sape yang tahu, takpe..those dunno, i'm working at japanese company je..not american ;)